Uit het onderzoek dat is uitgevoerd onder leiding van Collette Dunkle, voormalig bestuurslid van GM en nu bestuursvoorzitter van communicatiemaatschappij XandY, komt naar voren dat tussen nu en 2020 het aantal nieuwe auto’s dat door vrouwen wordt gekocht met veertig procent zal toenemen. Nu heeft 86 procent van de mannen een rijbewijs, tegenover 65 procent van de vrouwen. Vrouwen zijn bezig met een inhaalslag.
Volgens Infiniti’s Gaëlle le Grouiec zijn vrouwen ook geïnteresseerd in prestaties, motoren en in techniek. "Helaas behandelt de gemiddelde autoverkoper vrouwen nog steeds alsof ze alleen interesse hebben in de kleur en of er een spiegel in de auto zit om zich op te maken. Infiniti heeft de vrouw in alle opzichten centraal staan. De Centers hebben de uitstraling van de luxe boutiques in chique winkelstraten. Aan de wanden hangen schilderijen. Er zijn aparte en luxe zitjes, op de tafels liggen lifestyle magazines".
Vrouwen worden vaak laatdunkend aangesproken in de autoshowroom, zo blijkt uit het onderzoek. En als een vrouw samen met een man de showroom betreedt, dan richt de autoverkoper zich vaak alleen tot de man. Gaëlle le Grouiec: "Dat is toch een vreemde zaak. Vrouwen zijn de laatste decennia veel zelfstandiger geworden. Wat heet: ze hebben vaak uitstekende banen. Verdienen zelf de kost en willen dan ook zelf ook bepalen in welke auto ze rijden. Bij Infiniti begrijpen we dit heel goed. Vrouwen willen simpelweg goed en professioneel behandeld worden. Daarbij blijkt dat vrouwen niet alleen zelfs steeds vaker een nieuwe auto kopen, maar zelfs bij een stel heeft een vrouw vaak een vetorecht".
Vrouwen zoeken eerder auto’s met het hart, dan mannen, zo blijkt tevens uit het onderzoek. "Een auto moet bij je passen en de andersom, vinden veel vrouwen", vervolgt le Grouiec. "Een Infiniti heeft sexappeal, de juiste aantrekkingskracht. Vrouwen letten nog meer op uiterlijk, op stijl en design. Toen wij de Infiniti Centers voor Europa ontwikkelden wisten we dat onze Centers perfect moesten aansluiting bij de belevingswereld van onze auto’s. Maar met stijlvol ontworpen, stoere, sportieve auto’s en fraaie en luxe Centers alleen kom je er niet. De menselijke factor is minstens zo belangrijk. Als vrouwen een nieuwe auto komen bekijken, dan willen ze niet behandeld worden als een niet-man, maar als een vrouw".