De nieuwe Mazda3 bijt komende woensdag (3 juni) het spits af. Bij het Event Centre in Aalsmeer toont Mazda dan aan pers en dealers de Mazda Road Show, een achttien meter lange truck met oplegger die is ingericht als mobiele showroom. De combinatie zal de komende jaren een absolute eyecatcher zijn op de Nederlandse wegen en tijdens diverse activiteiten en festiviteiten in het hele land.

Mazda heeft besloten bij promotionele campagnes rondom nieuwe modellen een andere koers te kiezen. Consumenten verzamelen hun informatie over nieuwe en gebruikte auto’s steeds meer via internet. Daarmee lijkt het werkelijke ‘beleven’ rondom de keuze van een nieuwe auto naar de achtergrond te verdwijnen. Juist deze beleving zorgt dat de consument een voorkeur en gevoel kan ontwikkelen voor een bepaalde auto. De Mazda Road Show voorziet in deze mogelijkheid door die belangrijke beleving te bieden op plaatsen waar men niet direct een showroom zou verwachten. Behalve een volgens Mazda "spectaculaire" presentatie van de nieuwste modellen biedt de roadshow ook de mogelijkheid tot het maken van testritten.

De Mazda Road Show wordt geboekt door de dealers in Nederland voor activiteiten en festiviteiten. De importeur zet de roadshow in op verschillende evenementen, in winkel- en stadscentra en bij de grote verkeerspunten van Nederland. Op de locatie wordt de trailer opengeklapt en veranderd in een showroom, gebruik makend van  LED -verlichting, een video- en audio systeem en een elektrisch draaiplateau waarop één van de nieuwste Mazda-modellen ronddraait. Voorbeelden van grote evenementen die nu al op de agenda staan zijn de Aaltjesdag in Harderwijk, het Dance Event Extrema in Best bij Eindhoven, de Zomerfeesten in Nijmegen en de Military in Boekelo.