‘In januari voelden we al dat het mis zou gaan met Kroymans, klant bij ons met Kia en Jaguar. Kroymans stopte met betalen en begin maart gingen de Kroymans-onderdelen één voor één failliet.’ Metheuver had verwacht dat er een doorstart zou komen voor de relatief gezonde onderdelen Kia en Jaguar.

‘Die doorstart kwam er ook maar er bleken zoveel schulden in de failliete boedel achter te blijven dat het uitzicht om nog een beetje geld te krijgen voor ons volledig weg was. We hadden geen andere keus dan zelf ook faillissement aan te vragen. Dat hakte er er behoorlijk in, na negen jaar ondernemerschap en met de morele spijt die ik voelde tegenover de mensen die voor mij hebben gewerkt maar die ik niet kon betalen.’

Het bureau ontstond begin 2006 uit de fusie tussen Bureau aan de Amstel en het toenmalige Bottomliners Bureau aan de Amstel maakt nu een doorstart als business unit van Leads Communicatie, waar het sinds 2006 al nauw mee samenwerkte. Tot het faillissement werkten er twaalf mensen bij Industry. Acht van hen gaan mee in de doorstart als unit van Leads Communicatie. Metheuver: ‘We hadden de organisatie in de loop van 2008 al teruggebracht van 24 naar twaalf mensen en stonden klaar om met een wendbaar team flexibel de crisis tegemoet te gaan.’ Hoe de ‘doorgestarte’ business unit gaat heten weet Metheuver nog niet. ‘We kregen woensdag pas akkoord van de curator’.

Land Rover blijft nog wel klant net als Amsterdam Rai en Stayokay Hotels.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding