Nominatie hoofdprijs Cannes voor reclame VW Polo

Volkswagen/Pon maakt kans op een Leeuw , de hoofdprijs van het reclamefestival in Cannes.

In de commercial kan een Volkswagen Polo BlueMotion maar niet kan stoppen. Hij duikt zelfs het weiland in om een file op de snelweg te ontwijken. De film illustreert de actieradius: 1184 km (1 op 26). De kijker volgt de weg van een bestuurder die de non-stop-boodschap wel erg letterlijk neemt, in verschillende korte films door het reclameblok heen. In een ander filmpje ontwijkt de Polo ternauwernood een peloton wielrenners in de Tour door er op zijn kant (zie foto) langs te scheuren.

De reclamefilm is bij Pon’s reclamebureau DDB gemaakt en de enige Nederlandse autoreclame die het bracht tot de shortlist Film van het reclamefestival in Cannes. Er staan nog tien andere Nederlandse inzendingen op, waaronder de Walk in Fridge van Heineken en de UFO/plakstripcommercial voor Centraal Beheer Achmea.

De uitslag wordt zaterdagavond bekend gemaakt.

Fiat won gisteren op het festival in de categorie Cyber een Grand Prix voor eco:Drive, als enige auto-adverteerder in die categorie. Fiat Engeland’s reclamebureau AKQA in Londen bedacht een online computerprogramma dat het rijgedrag analyseert, met als doel brandstof te besparen.

 

Nominatie hoofdprijs Cannes voor reclame VW Polo - Automobielmanagement.nl

Nominatie hoofdprijs Cannes voor reclame VW Polo

Volkswagen/Pon maakt kans op een Leeuw , de hoofdprijs van het reclamefestival in Cannes.

In de commercial kan een Volkswagen Polo BlueMotion maar niet kan stoppen. Hij duikt zelfs het weiland in om een file op de snelweg te ontwijken. De film illustreert de actieradius: 1184 km (1 op 26). De kijker volgt de weg van een bestuurder die de non-stop-boodschap wel erg letterlijk neemt, in verschillende korte films door het reclameblok heen. In een ander filmpje ontwijkt de Polo ternauwernood een peloton wielrenners in de Tour door er op zijn kant (zie foto) langs te scheuren.

De reclamefilm is bij Pon’s reclamebureau DDB gemaakt en de enige Nederlandse autoreclame die het bracht tot de shortlist Film van het reclamefestival in Cannes. Er staan nog tien andere Nederlandse inzendingen op, waaronder de Walk in Fridge van Heineken en de UFO/plakstripcommercial voor Centraal Beheer Achmea.

De uitslag wordt zaterdagavond bekend gemaakt.

Fiat won gisteren op het festival in de categorie Cyber een Grand Prix voor eco:Drive, als enige auto-adverteerder in die categorie. Fiat Engeland’s reclamebureau AKQA in Londen bedacht een online computerprogramma dat het rijgedrag analyseert, met als doel brandstof te besparen.