Behalve een groot aantal technische primeurs toont Audi op de IAA in Frankfurt ook het nieuwe logo. Het heeft een vooruitstrevender en eigentijdser karakter, vindt Audi. Bovendien is ‘Voorsprong door techniek’ nu een vast onderdeel van het merklogo.
Voorspong door techniek is niet alleen een belofte aan klanten maar het stimuleert werknemers van Audi ook om continu te werken aan een innovatiever design, efficiëntere aandrijflijnen en meer emotie. Vandaar dat de leus nu onlosmakelijk met de Audi-ringen is verbonden. De vier ringen zelf hebben ook een nieuw uiterlijk gekregen. Hun oppervlakte en profiel is gewijzigd, wat zorgt voor een meer eigentijdse look. De kleur aluminium-zilver staat daarbij voor technische innovatiekracht en lichtgewicht design. De herkenbare Audi-kleurcode waarin ook zwart en rood een belangrijke rol spelen, moet benadrukken dat Audi het ‘meest progressieve premium automerk’, zo verklaart de VW-dochter.

Bij de nieuwe huisstijl van Audi hoort ook een nieuw lettertype: Audi Type. Dit lettertype is het resultaat van een internationale typografiewedstrijd. Audi Type, dat overigens als sinds begin dit jaar wordt toegepast, is helder, minimalistisch en technisch. Het nieuwe Audi-logo wordt vanaf september toegepast in alle uitingen van het merk: van advertenties  en eigen publicaties via persmappen en sponsoractiviteiten tot en met de websites.