De kop luidt: ‘Voor deze bestuurders kan elektrisch rijden niet hard genoeg gaan.’ Athlon Car Lease omarmt de plannen van het kabinet rondom elektrisch rijden omdat die volgens de leasemaatschappij uit Almere de weg naar het verduurzamen van mobiliteit vrij maakt.
Voor de gelegenheid zet Athlon alle ministers een helm op. De koningin draagt geen racehelm, maar haar kapsel geldt uiteraard al als helm. De advertentie gaat gepaard met een grootscheepse PR-campagne met onder meer een onderzoek onder Nederlanders waarin hun mening gevraagd wordt over elektrisch rijden.
De presentatie van de resultaten en de overhandiging van een racehelm aan minister Eurlings van Verkeer moeten zorgen voor media-aandacht, net als tableau vivants door de stad Den Haag heen. Meerdere look-a- likes van bekende Haagse politieke kopstukken staan in de ‘levende schilderijen’ te acteren, zoals AM gisteren al meldde. Reclamebureau Doorn & Roos heeft de campagne bedacht. (bron: Adformatie)