Diverse marktspelers, waaronder hoofdredacteur Peter Brouwer van AM, werpen vanuit de dagelijkse praktijk een blik op de autobranche in 2020. Er komt duidelijk naar voren dat de autosector grote veranderingen ziet aankomen en die veranderingen ook hoognodig vindt. Zo denkt Alfred Möller dat de tijd van onafhankelijke schadebedrijven binnen afzienbare tijd over is en Christiaan van Oord (Citroën & Suzuki-dealer) verwacht Lidl als nieuwe toetreder op de markt.

Er zijn vier centrale vragen die op de dvd ‘Autobranche 2.0′ centraal staan. Ten eerste: Wat zijn de grootste en/of meest gewenste veranderingen in 2020? Ten tweede: Wat is uw visie op de eventuele komst van nieuwe marktspeler in de sector? De derde vraag is: In hoeverre is er nog een innovatieslag te maken in de autobranche? En de vierde vraag luidt: Welke kansen biedt een intensievere samenwerking aan de huidige marktspelers?

De dvd is onderverdeeld in zes verschillende rubrieken: productontwikkeling & import; sales & aftersales; lease & fleet; schade; personeel & opleidingen en media & communicatie. In elke rubriek komen meerdere automotive insiders aan het woord, waaronder de kopstukken Roelf H. de Boer (algemeen voorzitter RAI Vereniging), Johan Hakkenberg (algemeen directeur RDW), Thomas Edens (sector manager automotive Rabobank), Winfried Blum (ceo Mercedes-Benz Nederland), Henk van den Helder (algemeen directeur Hertz Rent A Car Benelux), Christiaan van Oord (Directeur Citroën & Suzuki dealer), Wouter van Kuilenburg (eigenaar Autobedrijf van Kuilenbrug) en Alfred Möller (Möller Autoschade).

De dvd kost 14,95 euro en is te bestellen via automotiveinsiders.nl. 

Klik HIER voor een voorproefje met Peter Brouwer, hoofdredacteur Automobiel Management.