Dat lukt niet. Hij blijft gewoon leven. Dat komt door de schone uitstoot van de dieselmotor. De pay-off van de razend knap gemaakte en gesneden commercial is ‘Goed voor het milieu, goed voor u’.

Maar Audi kan er niet om lachen, het bedrijf is niet de afzender. Audi distantieert zich van de videoclip. In de Duitse media laat het bedrijf weten niets met de commercial van doen te hebben, aldus De Telegraaf, en de autobouwer is al op zoek naar de maker. Dat Audi echt niet de afzender is, bewijst de fabrikant door aan te geven wat er fout is in de video. Er wordt een A5 getoond, maar dat model is juist niet met Clean TDI-technology leverbaar. Bovendien laat de autofabrikant weten dat het altijd van specifieke kentekenplaten gebruik maakt, hetgeen in deze commercial niet is gebeurd.

 

Het is niet de eerste keer dat een commercial van een automerk op internet opduikt, waarmee het merk niets van doen heeft. Volkswagen en Ford ervoeren het al eerder met films voor respectievelijk de Polo en de Ka.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding