Beursbabe: ‘sommige mannen worden handtastelijk’

De 88ste editie van het Auto- en Motosalon is begonnen in de Expo in Brussel. Het Nieuwsblad vroeg beursbabes naar hun ervaringen, zoals Petra Gysen (31) op de stand van Fiat.

"Het is de derde keer dat ik op het autosalon sta", zegt Petra Gysen. "Ik kom maar voor één dag. De eerste keer heb ik de volledige tien dagen uitgedaan, maar dat nooit meer. Tegen de avond worden sommige mannen echt handtastelijk. Ze hebben dan hier en daar al wat gedronken en dan zijn alle remmen los. Op den duur hebben ze paaltjes met touwen rond mij moeten zetten want het kon echt niet meer zijn. Dat ze eens een praatje willen slaan of mij desnoods hun gsm-nummer willen geven, tot daar aan toe. Je wéét dat mannen meer aandacht hebben voor de pitspoes dan voor de auto zelf."

Gysen, zelfstandig model, leeft van fotoshoots voor magazines en modemerken en krijgt duizend euro voor een dag met alle onkosten inbegrepen. "Gewone hostessen verdienen tussen de 10 en 25 euro per uur. Ze staan hier van al van zeven uur deze ochtend tot middernacht en ook op de gewone salondagen kloppen ze ellenlange dagen. Ook daar begin ik niet aan, om vier uur ben ik hier weg." Ook vanwege haar schoenen: stiletto’s met hakken van negen centimeter. "En als die deuren hier naast mij open gaan, is het berenkoud. Dan sta ik hier te bevriezen in dit niemendalletje."

Door de crisis hebben de autobouwers deze Salon minder beursbabes ingehuurd dan andere jaren. Maar er is ook mannelijk schoon te zien, namelijk bij Peugeot. "Mannen willen mij niet op de foto", vertelt beursbengel Yannick Rummens (24). "Sommige mannen duwen mij gewoon uit de auto en willen alleen met de vrouwen op de foto." Hij weet het, het is ongewoon dat een automerk een man kiest om auto’s aan te prijzen. "Maar Peugeot wil modern zijn en daar kan ik best mee leven." Normaal gezien is hij model voor modemerken.

Nieuw dit jaar in Brussel is ook de iPhone App, die je door de Autosalon loodst. Het Salon is de eerste Belgische expo die uitpakt met een eigen iPhone en iPod Touch applicatie. De Autosalon iPhone applicatie werd ontwikkeld door Appstrakt, het bedrijf achter andere populaire Vlaamse applicaties als mijnTVgids en de I Love Techno festivalapplicatie. Naast nieuwtjes is er een uitgebreide interactieve map. Je kan naar hartelust in en uitzoomen en op elke stand klikken om te weten te komen wie er exposeert. Er is ook een handige exposantenlijst waar je voor elke exposant de locatie op de kaart kan opvragen en een lijst met Points of Interest (POI) zoals drankstand of toiletten. zie http://appstrakt.be/motorshow.

En buiten in Brussel staan auto’s op vier van de vijf billboards in Brussel. De autoreclame bezet tachtig procent van alle afficheborden in het straatbeeld. Over de hele maand januari wordt meer dan veertig procent van de advertentieruimte ingenomen door autobouwers.

(bron: Het Nieuwsblad, Brusselnieuws.be, Appstrakt)

Beursbabe: ‘sommige mannen worden handtastelijk’ - Automobielmanagement.nl

Beursbabe: ‘sommige mannen worden handtastelijk’

De 88ste editie van het Auto- en Motosalon is begonnen in de Expo in Brussel. Het Nieuwsblad vroeg beursbabes naar hun ervaringen, zoals Petra Gysen (31) op de stand van Fiat.

"Het is de derde keer dat ik op het autosalon sta", zegt Petra Gysen. "Ik kom maar voor één dag. De eerste keer heb ik de volledige tien dagen uitgedaan, maar dat nooit meer. Tegen de avond worden sommige mannen echt handtastelijk. Ze hebben dan hier en daar al wat gedronken en dan zijn alle remmen los. Op den duur hebben ze paaltjes met touwen rond mij moeten zetten want het kon echt niet meer zijn. Dat ze eens een praatje willen slaan of mij desnoods hun gsm-nummer willen geven, tot daar aan toe. Je wéét dat mannen meer aandacht hebben voor de pitspoes dan voor de auto zelf."

Gysen, zelfstandig model, leeft van fotoshoots voor magazines en modemerken en krijgt duizend euro voor een dag met alle onkosten inbegrepen. "Gewone hostessen verdienen tussen de 10 en 25 euro per uur. Ze staan hier van al van zeven uur deze ochtend tot middernacht en ook op de gewone salondagen kloppen ze ellenlange dagen. Ook daar begin ik niet aan, om vier uur ben ik hier weg." Ook vanwege haar schoenen: stiletto’s met hakken van negen centimeter. "En als die deuren hier naast mij open gaan, is het berenkoud. Dan sta ik hier te bevriezen in dit niemendalletje."

Door de crisis hebben de autobouwers deze Salon minder beursbabes ingehuurd dan andere jaren. Maar er is ook mannelijk schoon te zien, namelijk bij Peugeot. "Mannen willen mij niet op de foto", vertelt beursbengel Yannick Rummens (24). "Sommige mannen duwen mij gewoon uit de auto en willen alleen met de vrouwen op de foto." Hij weet het, het is ongewoon dat een automerk een man kiest om auto’s aan te prijzen. "Maar Peugeot wil modern zijn en daar kan ik best mee leven." Normaal gezien is hij model voor modemerken.

Nieuw dit jaar in Brussel is ook de iPhone App, die je door de Autosalon loodst. Het Salon is de eerste Belgische expo die uitpakt met een eigen iPhone en iPod Touch applicatie. De Autosalon iPhone applicatie werd ontwikkeld door Appstrakt, het bedrijf achter andere populaire Vlaamse applicaties als mijnTVgids en de I Love Techno festivalapplicatie. Naast nieuwtjes is er een uitgebreide interactieve map. Je kan naar hartelust in en uitzoomen en op elke stand klikken om te weten te komen wie er exposeert. Er is ook een handige exposantenlijst waar je voor elke exposant de locatie op de kaart kan opvragen en een lijst met Points of Interest (POI) zoals drankstand of toiletten. zie http://appstrakt.be/motorshow.

En buiten in Brussel staan auto’s op vier van de vijf billboards in Brussel. De autoreclame bezet tachtig procent van alle afficheborden in het straatbeeld. Over de hele maand januari wordt meer dan veertig procent van de advertentieruimte ingenomen door autobouwers.

(bron: Het Nieuwsblad, Brusselnieuws.be, Appstrakt)