LeasePlan wil stilstaan bij ouders en kinderen voor wie leuke dingen niet meer vanzelfsprekend zijn, aldus Erik Staat, marketingdirecteur van LeasePlan Nederland. De stichting Make a Memory reageerde ontroerd: "Uit de reacties van ouders die wij ontmoeten leren we dat onze foto’s van groot belang zijn bij de verwerking van hun verdriet. Het is bijzonder dat LeasePlan stil wil staan bij onze stichting en ons doel. De kinderhandjes maken de auto’s helemaal tot een uniek exemplaar!" Tijdens een Kinderen naar Werk-dag overhandigde marketingdirecteur Erik Staat van LeasePlan Nederland met ruim honderd kinderen een gloednieuwe auto aan Stichting Make a Memory aan.

LeasePlan Nederland is ervan overtuigd dat de technologische vooruitgang op korte termijn zal leiden tot een duurzame oplossing van actuele vraagstukken zoals energieverbruik, CO2-uitstoot en filedruk. LeasePlan stelt zich actief op als ambassadeur van kilometerbeprijzing, stimuleert fabrikanten extreem zuinige auto’s te produceren en loopt voorop in het ontwikkelen van slimme alternatieve vormen van mobiliteit, zoals Mobility Mixx. LeasePlan Corporation is wereldmarktleider in operationele autoleasing en internationaal een van de leidende spelers in wagenparkbeheer. LeasePlan is opgericht in 1963 en is inmiddels actief in 30 landen op vier continenten. Dochtermaatschappij LeasePlan Nederland heeft ruim 125 duizend voertuigen in beheer en is daarmee marktleider.