Beide campagnes zijn gemaakt door Achtung, dat werd uitgeroepen tot beste interactieve bureau van 2009, met in totaal drie keer zilver. In totaal werden er zestien internet-Oscars uitgereikt. Geen enkel andere automerk won een SpinAward.
Pak de Polo sprong er volgens de jury uit omdat de nieuwe berijder centraal wordt gezet in de campagne. Het mechanisme was eenvoudig: van 16 tot 24 juli 2009 reed er een Polo door Nederland. Iedereen (met een rijbewijs) mocht de Polo aanhouden en er in rijden. Degene die de meeste kilometers wist af te leggen zonder aangehouden te worden, kon de Polo winnen. In het idee en de uitwerking van Pak de Polo draait het daarmee om jonge berijders.

Dat terwijl de meeste automerken bij modelintroducties de auto centraal zetten, in gelikte commercials, advertenties en microsites waar de auto in volle glorie als held wordt neergezet (ook wel car-porn genoemd). ‘Ondanks de fikse economische tegenwind, heeft de internetindustrie een relatief goed jaar achter de rug’ zegt voorzitter Stephan Fellinger van de Stichting SpinAwards tegen vakblad Adformatie. ‘Waar de communicatie-industrie als geheel te maken heeft met teruglopende omzetten, zijn de investeringen in internetcommunicatie met minimaal vijf procent gegroeid. We verwachten dat het belang van online communicatie alleen maar zal toenemen de komende jaren.’