Daarmee is de nieuwe Dacia Duster nu al te bewonderen in de Van Baerlestraat 60 vóór de officiële introductie bij de dealers en hiermee is de introductie van de Dacia Duster in Nederland een feit. Hoewel het winkelpand op steenworp afstand van de bekende P.C. Hooftstraat ligt, is de tijdelijke Dacia Guerrilla Store zeker geen duur aangeklede showroom. Integendeel, er staat een Dacia Duster in – en verder niets. In misschien wel het meest modebewuste deel van Nederland toont de Duster dus de jongste trend: goedkoop is het nieuwe duur. Dacia maakt van goedkoop autorijden een statement en breekt daarmee met de conventie dat een auto prijzig en premium moet zijn om jezelf te onderscheiden. De nieuwe Duster met zijn lage prijs vanaf veertienduizend euro toont het ‘breaking the rules’ karakter van het merk aan, zoals Renault-Dacia het formuleert. De Duster is het nieuwste model van Dacia, een stoere auto met grote wielen en een hoge instap. Net als de Logan MCV en de Sandero heeft ook de Duster een ‘ongekende verhouding’ tussen prijs, ruimte en ervaring en een lage kilometerkostprijs. De auto staat op 22 april bij de dealers in de showroom. Al tweehonderd kopers zouden ongezien een Duster hebben besteld, aldus de importeur. De ramkraak van Jort Kelder met de Dacia Duster is onderstaand te zien.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding