De campagne is gemaakt door Pon’s vaste interactieve reclamebureau Achtung! samen met MTV Networks Advertising en USSR.
Volkswagen was daarmee het enige automerk met een prijs in de categorie Durables.
Het Volkswagen Rijbewijs is hét rijbewijs-platform van Nederland waar jongeren met extra voordeel het rijbewijs kunnen halen. Met de Volkswagen Rijbewijs-pas, alleen verkrijgbaar bij de Volkswagen Rijbewijs ingeschreven rijscholen, krijgen jongeren toegang tot allerlei voordeel. Dit bestaat onder andere uit toegang tot gratis theorie-examens, maandelijks kans op tien gratis rijlessen en een gratis Safety Course.
Zie www.volkswagenrijbewijs.nl.
SAN staat voor Stichting Adverteerdersjury Nederland. De SAN laat zijn jaarprijzen voor creatieve en effectieve reclamecampagnes door adverteerders aan elkaar toekennen via strenge jury’s.
Bol.com werd dit jaar Adverteerder van het Jaar, N=5 Bureau van het Jaar en het Consistent Accent ging naar Albert Heijn. Volkswagen werd vorig jaar en ook al in 2006 genomineerd voor het Consistent Accent, de prijs voor meest consistente communicatieaanpak van de afgelopen jaren.
In november won Volkswagen een Sponsor Ring met het TMF-programma License to Liberty, dat in het teken stond van ‘het halen van het enige roze pasje dat je de ultieme vrijheid kan bieden: het autorijbewijs’. De website www.volkswagenrijbewijs.nl was daar een onderdeel van.