Het blad, getiteld Das, zegt zich duidelijk te onderscheiden van reeds bestaande, gedigitaliseerde printmagazines, doordat het specifiek voor de iPad is ontworpen. Voor de ontwikkeling van Das tekent Readershouse Brand Media.

Het Europese iPad-magazine, door Volkswagen uitgegeven in vijf talen, is volgens de makers gericht op pure beleving.

Informatie, inspiratie en interactie moeten elkaar afwisselen, ondersteund door een strak design, een rijkheid aan beelden en video’s en indrukwekkende muziek, aldus het persbericht. ‘Het magazine maakt optimaal gebruik van de techniek van de iPad. Bij het bekijken van een filmpje van de nieuwe Volkswagen Touareg in de woestijn, spat het woestijnzand tegen het scherm, dat vervolgens weer met de hand kan worden schoongeveegd.’

Een voorproefje staat op www.readershousebrandmedia.nl/ipad.
Het blad zelf is te dowloaden via iTunes.

De iPad is sinds 28 mei in diverse Europese landen verkrijgbaar, waaronder Duitsland, Spanje en Groot-Brittannië. Vanaf juli zal hij ook in Nederland verkrijgbaar zijn.

bron: MarketingTribune en Readershouse