Nadat GM door het publiek en in blogs aan de schandpaal werd genageld naar aanleiding van ‘het zeer slecht geformuleerde memo’ zei de directie naderhand: ‘wij houden van Chevy … wij willen op geen enkele manier  klanten of fans ontmoedigen die naam te gebruiken’.

Het betrokken memo is voor het eerst gepubliceerd door The New York Times en was ondertekend door twee hooggeplaatste directeuren van Chevrolet. Daarin werd alle medewerkers gevraagd dat wanneer zij praten met een dealer, als men advertenties van dealers bekijkt of als men praat met familie of vrienden, dat men Chevrolet zegt. Iedereen die nog het woord Chevy gebruikt zou elke keer als straf een kwartje in een pot moeten doen. Het geld zou worden gebruikt voor teambuilding-activiteiten.  

 

De autofabrikant wil een consistente marketingstrategie. Mark Neuss, de baas van GM Noord-Amerika, zei tegen Financial Times dat Chevrolet moet staan voor een paar dingen die heel begrijpelijk zijn. Chevy wordt gezien als een van de meest geliefde afkortingen voor een merk.