Mini-doos wint twee zilveren Leeuwen in Cannes

De campagne van Mini met een gigantische, lege Mini-doos verleidt de jury van het internationale reclamefestival in Cannes maar liefst twee keer.

Dinsdagavond won de campagne een zilveren Leeuw in de categorie Outdoor. Afgelopen maandagavond sleepte Mini in Cannes ook al een zilveren Leeuw in ‘Promo & Activation’ binnen. De campagne, goed voor 2 van de 8 prijzen die Nederlandse campagnes tot nu toe in Cannes wonnen, is gemaakt door Mini’s vaste reclamebureau UbachsWibrun/JWT.

Dat bureau mocht van de week al drie prijzen voor de autogrote Mini-doos in New York ophalen, bij de New York Festivals. Daar was de score twee keer goud en 1 keer zilver.

Maar Cannes is belangrijker. Het Cannes Lions reclamefestival, jaarlijks in juni, geldt als de Oscar-verkiezing voor de reclame- en communicatiewereld.

Met de net-echte-doos haakte Mini op een opmerkelijke manier in op de gebruikelijke rommel op straat na de kerstdagen. Tussen de vuilniszakken, vuilnisbakken en afgetuigde kerstbomen zette het reclamebureau eind december 2009 op een aantal plekken in Amsterdam een lege Mini-doos neer. Met de actie wilde Mini laten zien dat een Mini voor 99 euro per maand (leaseprijs) in de categorie ‘betaalbare cadeaus’ valt.

Zie ook de winnaars op de website van het reclamefestival in Cannes.

Klik HIER voor het filmpje.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Gefeliciteerd Willem Willemse (BMW NL) en Ralph Wisbrun (UbachsWisbrun/JWT)
prima gedaan met low
budget. Arjen de Jong.

Geplaatst door: Arjen de Jong op
Mini-doos wint twee zilveren Leeuwen in Cannes - Automobielmanagement.nl

Mini-doos wint twee zilveren Leeuwen in Cannes

De campagne van Mini met een gigantische, lege Mini-doos verleidt de jury van het internationale reclamefestival in Cannes maar liefst twee keer.

Dinsdagavond won de campagne een zilveren Leeuw in de categorie Outdoor. Afgelopen maandagavond sleepte Mini in Cannes ook al een zilveren Leeuw in ‘Promo & Activation’ binnen. De campagne, goed voor 2 van de 8 prijzen die Nederlandse campagnes tot nu toe in Cannes wonnen, is gemaakt door Mini’s vaste reclamebureau UbachsWibrun/JWT.

Dat bureau mocht van de week al drie prijzen voor de autogrote Mini-doos in New York ophalen, bij de New York Festivals. Daar was de score twee keer goud en 1 keer zilver.

Maar Cannes is belangrijker. Het Cannes Lions reclamefestival, jaarlijks in juni, geldt als de Oscar-verkiezing voor de reclame- en communicatiewereld.

Met de net-echte-doos haakte Mini op een opmerkelijke manier in op de gebruikelijke rommel op straat na de kerstdagen. Tussen de vuilniszakken, vuilnisbakken en afgetuigde kerstbomen zette het reclamebureau eind december 2009 op een aantal plekken in Amsterdam een lege Mini-doos neer. Met de actie wilde Mini laten zien dat een Mini voor 99 euro per maand (leaseprijs) in de categorie ‘betaalbare cadeaus’ valt.

Zie ook de winnaars op de website van het reclamefestival in Cannes.

Klik HIER voor het filmpje.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Gefeliciteerd Willem Willemse (BMW NL) en Ralph Wisbrun (UbachsWisbrun/JWT)
prima gedaan met low
budget. Arjen de Jong.

Geplaatst door: Arjen de Jong op