In Milaan overhandigde Jasper van der Bijl van Volkswagen een nieuw exemplaar van de extra zuinige Polo aan winnaar Arno Tacken. Hij was een van de drie finalisten van de zuinigheidswedstrijd ‘Tem de Tank Live’. De wedstrijd vormde de finale van een introductiecampagne rondom de nieuwe Polo BlueMotion, waarbij social media en diverse blogs werden ingezet. De kern vormde de Hyves-game ‘Tem de Tank’, waarin spelers virtueel zo precies mogelijk van Amsterdam naar Milaan moesten rijden. Dat wil zeggen, dat zij met zo min mogelijk dieselbrandstof moesten arriveren. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Tribal DDB en werd massaal opgepakt: in krap een maand werd het spel meer dan 170 duizend keer gespeeld door ruim honderdduizend unieke spelers. De drie beste spelers plaatsten zich voor de grote finale. Zij traden afgelopen week tegen elkaar aan om met een echte Polo BlueMotion zo zuinig mogelijk naar Milaan te rijden.

Onder het toeziend oog van een meerijdend jurylid reisden de deelnemers in twee dagen af naar de Italiaanse modestad met een tussenstop in het Zwitserse Luzern. Onderweg bepaalden de deelnemers zelf hoe het zuinigst te rijden maar zij moesten zich uiteraard wel aan de plaatselijke verkeersregels houden, zoals de minimumsnelheid. Eenmaal op de eindbestemming aangekomen, werd nauwkeurig berekend hoeveel brandstof elke auto had verbruikt. Tacken had een verbruik van een liter diesel op 39 kilometer. Hij hield de ramen dicht en de airco uit, reed zo constant mogelijk en probeerde te anticiperen op het verkeer.

 

De wegenbelastingvrije ‘zonder bijtelling’ Polo BlueMotion 1.2 TDI wordt door de Nederlanders omarmd. Sinds april van dit jaar verkocht Volkswagen al meer dan negenduizend exemplaren.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding