Mensen kunnen via zes Kletspalen chatten met anderen op het terrein. Het chatten gaat volgens hetzelfde principe als chatroulette. Je krijgt willekeurig iemand in beeld waarmee je één minuut kunt chatten, voordat je automatisch wordt verbonden met iemand anders. Wanneer het gesprek je niet bevalt, kun je met één druk op de knop het gesprek beëindigen en doorgaan naar de volgende Kletspaal. Het is een onderdeel van de speciale zomercampagne van ANWB voor jongeren. Het doel is aandacht te trekken voor de nieuwe Wegenwacht Service voor jongeren. ANWB doet onder andere de festivals Extrema Outdoor, Free Festival, Chop till you Drop, Solar en Zomerkriebels aan.

Het reclamebureau Pickle Factory bedacht De Kletspaal, een variant op de bekende praatpaal. ‘Door deze populaire manier van communiceren te combineren met hét symbool van de ANWB, brengen we de bond op een leuke manier onder de aandacht bij jongeren. Dit doen we op festivals en stranden omdat daar relatief veel jongeren komen’, verklaart manager online klantcommunicatie Guido Lieftink. De zomercampagne wordt aangejaagd op Slam FM, een wekelijkse festivalkalender in dagblad De Pers. En ANWB adverteert als een van de eerste bedrijven binnen Spotify, de online service waar je gratis en legaal muziek kunt luisteren. (bron: MarketingTribune, Marketing Online en ANWB)

 

filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=vjo9WNbS84o