Dit is mogelijk omdat het wordt uitgezonden in de Themaweek TV Lab, die geheel in het teken staat van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen die worden gemaakt door talentvolle programmamakers. Alle spots die het speciale blok zijn opgenomen, onderscheiden zich door de typische Volkswagen-knipoog en zijn gemaakt door DDB, het reclamebureau dat al sinds 1973 voor Volkswagen Nederland werkt.

 

Gezien de reclamehistorie van Volkswagen, heeft het merk een speciaal blok toegewezen gekregen. Dit blok bevat acht commercials die stuk voor stuk herinneringen oproepen én een glimlach bij de kijker op het gezicht toveren. In één van de commercials (uit 1998) is bijvoorbeeld de Lupo te zien. Auto, bestuurder en passagier komen aan bij een houten brug, waar een bord aangeeft dat het maximale gewicht twee ton mag zijn. Uiterst voorzichtig manoeuvreert de bestuurde de Lupo vervolgens op de brug. De pay-off luidt: ‘Hij voelt groter dan hij is’. Alle acht Volkswagen-commercials die op 30 augustus worden uitgezonden, zijn ontwikkeld en gemaakt door reclamebureau DDB uit Amstelveen. De relatie tussen Volkswagen Nederland en DDB bestaat al sinds 1973 – de internationale relatie stamt zelfs uit 1959.

DDB hanteert voor elke uiting van Volkswagen enkele vaste uitgangspunten: relativering en inlevingsvermogen. De herkenbaarheid en de knipoog die elke commercial kenmerken, moeten het merk Volkswagen sympathiek en geliefd maken. Ook internationale vakjury’s hebben veel waardering voor het werk van DDB voor Volkswagen. De twee merken hebben samen alle mogelijk nationale en internationale prijzen op het gebied van effectiviteit en creativiteit gewonnen waaronder Effies, Lampen, Cannes Lions en D&AD Yellow Pencils.

 

 

http://www.image-bank.nl/volkswagen/reclameblok/index.html