Het was de enige gouden Effie die gisteren werd uitgereikt in Club Air in Amsterdam tijdens het Ad Festival ‘De 24 uur van de reclame’.Daarnaast waren er vijf zilveren en negen bronzen Effies, plus één Grand Effie voor Albert Heijn. Er vielen verder geen automerken in de prijzen. De jury stond onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van EZ Frank Heemskerk (PvdA). De Effie is de jaarprijs voor bewezen reclame-effectiviteit. VW won in mei dit jaar ook al een SAN Accent voor zijn ‘Volkswagen Rijbewijs’-campagne.

Volkswagenrijbewijs.nl – opgezet in 2009 – is naar Pon’s eigen zeggen hét rijbewijs-platform van Nederland waar jongeren met extra voordeel het rijbewijs kunnen halen. Met de Volkswagen Rijbewijs-pas, alleen verkrijgbaar bij de Volkswagen Rijbewijs ingeschreven rijscholen (nu zeshonderd), krijgen jongeren toegang tot allerlei voordeel. Dit bestaat onder meer uit toegang tot gratis theorie-examens, maandelijks kans op tien gratis rijlessen en een gratis Safety Course.

Omdat het Volkswagen rijbewijsprogramma op continue basis wil communiceren met alle jongeren die bezig zijn met het behalen van hun rijbewijs, opende Pon onlangs een eigen Hyves- en Facebook-pagina met berichten en acties.

http://www.facebook.com/volkswagenrijbewijs

http://volkswagenrijbewijs.hyves.nl

www.volkswagenrijbewijs.nl