Ford verkocht dit jaar al bijna 435 duizend exemplaren van de F-Series. De F-150 voor 2011 wordt aan de man gebracht met behulp van een opvallende campagne, die de nadruk legt op de nieuwe ‘powertrains’ van het model. Via de kop ‘Choose your weapon’ wordt de aanstaande koper warm gestookt om te kiezen uit vier nieuwe mastodonten met zes of acht cilinders en slagvolumes van 3,5 tot 6,2 liter. Alsof er geweren uit een rek getrokken moeten worden. De stoerheid van de auto’s klinkt in de wervende teksten door: "Hey, here’s a little good news. If you want decent mileage in a pick-up, you don’t have to order your engine off the kiddie menu anymore. Say hello to variable cam timing, direct injection and piston cooling jets. Yeah. (…)" De meest innovatieve motor van de nieuwe F-150 heet EcoBoost en is voorzien van een turbocompressor en directe benzine-injectie. In een online campagne wordt de nieuwe pick-up onderworpen aan ‘Torture Tests’ om zo zijn kracht te bewijzen. Daarbij wordt de motor uit een gegeselde pick-up gehesen en in een woestijnbuggy geplaatst die op 18 november meestrijdt in de Baja 1000 rally.