Chrysler in rep en roer vanwege kritische tweet

Een tweet kan desastreuze gevolgen hebben. Dat ondervond New Media Strategies (NMS), het social media-bureau van Chrysler in de VS. Een medewerker van het bureau begin een vergissing door een persoonlijke tweet te posten onder het officiële Chrysler-Twitteraccount @chryslerautos.

NMS kan dat doen, in opdracht van Chrysler. Of beter gezegd, kón dat, omdat het bureau prompt door Chrysler aan de kant is gezet. Meteen op 10 maart gaf Chrylser een officieel persbericht uit: ‘Chrysler Group LLC will not renew its contract with New Media Strategies (NMS) for the remainder of 2011. NMS has agreed to support us with an orderly transition until a new agency has been named. We thank them for the work they have provided to us and wish them the best as they move forward.’ Kort vertaald: Chrysler vernieuwt niet de samenwerking met NMS, dat nog wel even blijft werken voor Chrysler tot er een nieuw bureau is gevonden.

De tweet waardoor het allemaal begon luidde: ‘I find it ironic that Detroit is known as the #motorcity and yet no one here knows how to fucking drive.’  Het bericht – vooral het F-woord voluit brengt heel de VS in rep en roer – werd al snel verwijderd. Chrysler kwam later met een excuustweet: ‘Our apologies – our account was compromised earlier today. We are taking steps to resolve it.’ De medewerker van New Media Strategies die het bericht plaatste (het was bedoeld onder zijn eigen Twitteraccount) is ontslagen. (bronnen: Chrysler/The Huffington Post/SocialCarNews.com)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Chrysler in rep en roer vanwege kritische tweet - Automobielmanagement.nl

Chrysler in rep en roer vanwege kritische tweet

Een tweet kan desastreuze gevolgen hebben. Dat ondervond New Media Strategies (NMS), het social media-bureau van Chrysler in de VS. Een medewerker van het bureau begin een vergissing door een persoonlijke tweet te posten onder het officiële Chrysler-Twitteraccount @chryslerautos.

NMS kan dat doen, in opdracht van Chrysler. Of beter gezegd, kón dat, omdat het bureau prompt door Chrysler aan de kant is gezet. Meteen op 10 maart gaf Chrylser een officieel persbericht uit: ‘Chrysler Group LLC will not renew its contract with New Media Strategies (NMS) for the remainder of 2011. NMS has agreed to support us with an orderly transition until a new agency has been named. We thank them for the work they have provided to us and wish them the best as they move forward.’ Kort vertaald: Chrysler vernieuwt niet de samenwerking met NMS, dat nog wel even blijft werken voor Chrysler tot er een nieuw bureau is gevonden.

De tweet waardoor het allemaal begon luidde: ‘I find it ironic that Detroit is known as the #motorcity and yet no one here knows how to fucking drive.’  Het bericht – vooral het F-woord voluit brengt heel de VS in rep en roer – werd al snel verwijderd. Chrysler kwam later met een excuustweet: ‘Our apologies – our account was compromised earlier today. We are taking steps to resolve it.’ De medewerker van New Media Strategies die het bericht plaatste (het was bedoeld onder zijn eigen Twitteraccount) is ontslagen. (bronnen: Chrysler/The Huffington Post/SocialCarNews.com)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding