Saab’s vorige bureau Lowe Brindfors werkte ruim 15 jaar voor het Zweedse merk, maar zegde in maart zijn samenwerking met Saab op vanwege onbetaalde rekeningen.

Maar diezelfde kredietwaardigheidsproblemen die de productie zo lang stil legden in de Saab-fabrieken houden ook de pitch op die Saab uitschreef voor een nieuw reclamebureau. Dat meldt het Britse reclamevakblad Campaign. Bureaus zijn op hun hoede. Zeker als een reclamebureau hoge media-uitgaven moet voorschieten, kan een omvangrijk reclameaccount een bureau gauw de kop kosten.

Saab spendeert wereldwijd zo’n 80 miljoen euro aan reclame elk jaar.

Maar ook al is dat niet veel (Chrysler geeft wereldwijd jaarlijks 1,2 miljard euro uit aan reclame), waarschijnlijk kan Saab dat geld nu veel beter ergens anders voor gebruiken, oppert Campaign.

Hieronder wat filmpjes van Saab-werk van Lowe Brindfors:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding