De Esprix is de jaarlijkse vakprijs voor direct marketing en sales promotion, waarbij strategie, creativiteit en effectiviteit (gedragsbeïnvloeding) van dm- en sp-campagnes worden bekroond. Ook Audi won een Esprix, net als zusje Volkswagen een bronzen. Audi/Pon kreeg de award voor de A8-campagne, met als thema ‘Overtuig uzelf detail voor detail’, gemaakt door bureaus &KoenseSeverein en LBi Lost Boys. Er was ook nog een bronzen Esprix voor Autotaalglas, voor zijn campagne ‘Autotaalglas laat je niet barsten’, gemaakt door bureau Eigen Fabrikaat.

De Polo 444 is een royaal geprijsde sneaker met zijn prijskaartje van 23.444 euro, maar je krijgt er wel gratis een VW Polo bij. De campagne, gemaakt door reclamebureau Achtung!, won dit voorjaar al een SpinAward en een SAN Accent.

Er werden ook gouden Esprix Awards 2011 uitgereikt: voor Bavaria’s ‘DutchDress’, Sire’s ‘Aardige Mensen’, Albert Heijns ‘Beesie’ en HEMA’s ‘Bonkies’. Bij elkaar waren er 29 awards.

Pon was de enige auto-adverteerder die in de prijzen viel. Vorig jaar won Pon ook de enige twee auto-Esprix’s, toen voor de Pak de Polo-campagne van Volkswagen en de Skoda Yeti-campagne ‘De Yeti. Hij bestaat dus wel…’