Mercedes guerrilla-actie genomineerd voor Cannes-Leeuw

Mercedes Nederland is genomineerd voor de belangrijkste internationale reclameprijs, de Leeuw. De jury van het afgelopen weekend internationale reclamefestival in Cannes maakt vanavond de winnaars bekend.

Mercedes krijgt de nominatie op de shortlist in de categorie Direct voor zijn guerrilla-campagne op Marktplaats voor zijn Sprinter. Je zag een advertentie van een Volkswagen Crafter op Marktplaats. Op iedere foto staat naast de Volkswagen ook (zogenaamd toevallig) een Mercedes Spinter in beeld. Met vanafprijs en wel. Op de Mercedes staat letterlijk: "De nieuwe Sprinter heeft u al vanaf 19.800 euro. Wanneer je het mobiele nummer van de zogenaamde particuliere adverteerder Peter belt, krijg je zijn voicemail aan de lijn met de volgende strekking: "Je belt zeker niet voor die Volkswagen, maar voor die Mercedes? Die heb ik niet, daarvoor moet je naar de Mercedes-dealer." Marktplaats vond het een fake-advertentie en verwijderde de guerilla-actie van Mercedes van zijn site. De campagne werd bedacht door Mercedes’ reclamebureau N=5 in Amsterdam. Nederlandse bureaus staan in totaal zestien keer op de shortlists van Outdoor, Press, Media, PR, Radio, Direct en Promo.

Mercedes guerrilla-actie genomineerd voor Cannes-Leeuw - Automobielmanagement.nl

Mercedes guerrilla-actie genomineerd voor Cannes-Leeuw

Mercedes Nederland is genomineerd voor de belangrijkste internationale reclameprijs, de Leeuw. De jury van het afgelopen weekend internationale reclamefestival in Cannes maakt vanavond de winnaars bekend.

Mercedes krijgt de nominatie op de shortlist in de categorie Direct voor zijn guerrilla-campagne op Marktplaats voor zijn Sprinter. Je zag een advertentie van een Volkswagen Crafter op Marktplaats. Op iedere foto staat naast de Volkswagen ook (zogenaamd toevallig) een Mercedes Spinter in beeld. Met vanafprijs en wel. Op de Mercedes staat letterlijk: "De nieuwe Sprinter heeft u al vanaf 19.800 euro. Wanneer je het mobiele nummer van de zogenaamde particuliere adverteerder Peter belt, krijg je zijn voicemail aan de lijn met de volgende strekking: "Je belt zeker niet voor die Volkswagen, maar voor die Mercedes? Die heb ik niet, daarvoor moet je naar de Mercedes-dealer." Marktplaats vond het een fake-advertentie en verwijderde de guerilla-actie van Mercedes van zijn site. De campagne werd bedacht door Mercedes’ reclamebureau N=5 in Amsterdam. Nederlandse bureaus staan in totaal zestien keer op de shortlists van Outdoor, Press, Media, PR, Radio, Direct en Promo.