Renault zet nieuw record neer op Nürburgring (filmpje)

Bij de introductie van de Mégane RS Trophy gaf Renault al aan dat die auto wel eens erg snel op de Nordschleife zou kunnen zijn.

Dat blijkt een understatement: de Trophy is nu officieel de snelste voorwiel aangedreven productieauto ooit op het fameuze circuit. De Mégane zette in handen van testcoureur Laurent Hurgon een tijd van 8:07:97 minuten neer. Ter vergelijking: de bepaald niet misselijke Ford Focus RS met 305 pk had in de zomer van 2009 een tijd van 8 minuten en 26 seconden nodig. Overigens had Renault bovengenoemd record al in handen, want de R26.R uitvoering van de vorige generatie Mégane zette op 23 juni 2008 een rondetijd van 8:17 minuten neer.

De Trophy heeft de Mégane RS Cup als basis. Die biedt 250 pk en 340 Nm, maar de recordeditie is goed voor 265 pk en 360 Nm. Desondanks is de Trophy zuiniger. Verder hebben de ingenieurs de dempers aangepast. Speciale Bridgestone banden (235/35 R 19) en extra fadingvrije remmen spelen ook een belangrijke rol bij het realiseren van de recordtijd. De bestuurder zit ingeklemd in sportstoelen van Recaro. De Renault Mégane RS Trophy komt officieel niet op de markt in Nederland. Maar Renault heeft ons gerustgesteld: de liefhebbers die de Nederlandse importeur heel vriendelijk aankijken, kunnen gewoon een exemplaar geleverd krijgen.

 

Renault zet nieuw record neer op Nürburgring (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Renault zet nieuw record neer op Nürburgring (filmpje)

Bij de introductie van de Mégane RS Trophy gaf Renault al aan dat die auto wel eens erg snel op de Nordschleife zou kunnen zijn.

Dat blijkt een understatement: de Trophy is nu officieel de snelste voorwiel aangedreven productieauto ooit op het fameuze circuit. De Mégane zette in handen van testcoureur Laurent Hurgon een tijd van 8:07:97 minuten neer. Ter vergelijking: de bepaald niet misselijke Ford Focus RS met 305 pk had in de zomer van 2009 een tijd van 8 minuten en 26 seconden nodig. Overigens had Renault bovengenoemd record al in handen, want de R26.R uitvoering van de vorige generatie Mégane zette op 23 juni 2008 een rondetijd van 8:17 minuten neer.

De Trophy heeft de Mégane RS Cup als basis. Die biedt 250 pk en 340 Nm, maar de recordeditie is goed voor 265 pk en 360 Nm. Desondanks is de Trophy zuiniger. Verder hebben de ingenieurs de dempers aangepast. Speciale Bridgestone banden (235/35 R 19) en extra fadingvrije remmen spelen ook een belangrijke rol bij het realiseren van de recordtijd. De bestuurder zit ingeklemd in sportstoelen van Recaro. De Renault Mégane RS Trophy komt officieel niet op de markt in Nederland. Maar Renault heeft ons gerustgesteld: de liefhebbers die de Nederlandse importeur heel vriendelijk aankijken, kunnen gewoon een exemplaar geleverd krijgen.