"Road trips leveren verhalen op over avontuur en vrijheid, ongeacht de weg of het land", volgens marketingchef Joel Ewanick van GM. "De deelnemende films zullen online te zien zijn en de beste film zal tijdens de uitzending van de 46e Super Bowl in februari uitgezonden worden." Tijdens de laatste Super Bowl afgelopen januari is Chevrolets reclamespot voor de Camaro de geschiedenis ingegaan als de meest bekeken televisiereclame ooit. Nielsen schatte dat 120 miljoen mensen de Miss Evelyn’s Wild Ride gezien hebben, een reclamespot voor de Camaro waarin twee mannen hun visie geven over de perfecte reclamespot voor Amerika’s meest verkochte sportauto. Momenteel is de video op YouTube al meer dan één miljoen keer bekeken. Om aan de wedstrijd deel te nemen, kunnen de deelnemers zich inschrijven om de instructies te downloaden. De video’s moeten uiterlijk op 1 december 2011 om 12 uur GMT zijn ingediend.
Chevrolet heeft een belangrijke rol gespeeld in de tv- en filmgeschiedenis, van de klassieke Corvette in de televisieserie van de jaren zestig, Route 66, tot de recente hoofdrol van de Camaro in Transformers: Dark of the Moon. Terwijl Chevy in 2011 zijn honderdjarige bestaan viert, blijft de constructeur geschiedenis schrijven door zijn consumenten de mogelijkheid te bieden hun eigen interpretatie van Chevrolet en ‘road trips’ in beeld te brengen. Chevrolet en Mofilm hebben voordien al samengewerkt bij initiatieven in de VS, India en Europa. Chevrolet Route 66 is de eerste wereldwijde samenwerking van Chevrolet en Mofilm.

Chevrolet is General Motors’ grootste merk wereldwijd met een jaarlijkse verkoop van zo’n vier miljoen auto’s in ruim 130 landen. Het is het vierde automerk wereldwijd op het gebied van verkopen.