Chevrolet Nederland heeft de hatchback-versie van de Cruze geïntroduceerd aan de pers. Het is een auto voor ‘normale hardwerkende mensen’ in de leeftijdscategorie 35-54 jaar. Van de hatchback denkt men er dit jaar nog 900 te kunnen verkopen, volgend jaar moeten dat er 1600 zijn. Commercieel manager Frank Tanke van de importeur gaat met een kennismakingskorting van 1700 euro werken voor de eerste tweehonderd kopers. Dat zullen weer vooral particulieren zijn want Chevrolet heeft niet of nauwelijks zakelijke klanten. "We hebben er de auto’s niet voor, onze labels zijn niet goed voor een lage bijteling. Maar we hebben zoveel te doen dat we de zakelijke markt voorlopig maar laten zitten, bij wijze van spreken. Straks met de Spark (Bi-Fuel), Aveo en natuurlijk de Volt wordt het beter."

De Volt zal in november worden geïntroduceerd. Tanke: "We zullen moeten afwachten hoeveel we er daarvan in Nederland gaan krijgen." President Obama zei in april van dit jaar het volgende: "Ik heb opdracht gegeven aan onze departementen en diensten dat in 2015 alle auto’s en bedrijfswagens zuinig of groen moeten zijn. Niet vijftig procent, niet 75 procent, maar honderd procent van al onze voertuigen." Dat biedt natuurlijk perspectieven voor de Volt. General Electric bestelde afgelopen december al 25 duizend stuks van de Volt. De politie van New York gaat ook de Volt inzetten – daarbij gaat het om enkele honderden exemplaren. GM heeft eerder aangekondigd de Volt-productie voor 2011 te verhogen van de geplande twaalfduizend naar zestienduizend en de productie voor 2012 van dertigduizend naar veertigduizend stuks. Het afzet lijkt overigens vooralsnog wel te moeten komen van dit soort bestellingen uit de vloten want bij het publiek loopt het nog zo’n vaart niet. Tot en met de maand mei werden in Amerika nog maar 2,2 duizend Chevrolets Volt verkocht.