Dat was in het eerste halfjaar van 2009 nog 10,2 miljoen euro; in 2010 liep het bedrag op naar 11,8 miljoen. De 12,6 miljoen euro van dit jaar komt neer op 22 procent van de totale reclamebestedingen aan verzekeringen. Dat aandeel was nog nooit zo hoog. In 2010 bedroeg het nog 16,4 procent, blijkt uit een analyse van marktonderzoekbureau Adfact, waarover Adformatie publiceert.

Onlangs bleek uit onderzoek van De Nederlandsche Bank dat de premie voor autoverzekeringen te laag is. Van de 28 onderzochte autoverzekeraars kunnen er  twaalf in de toekomst financiële problemen krijgen indien de premie voor de autoverzekering niet omhoog gaat. Dit betreft met name de kleinere prijsvechters die alleen in autoverzekeringen doen. Inmiddels hebben veel verzekeraars de premie verhoogd. Maar dat weerhoudt de sector er niet van om te adverteren voor autoverzekeringen.

Ruim acht miljoen euro, het grootste deel van het budget, gaat naar televisiereclame. Online media, zoals bannering en search, worden veel ingezet door (auto)verzekeraars. Vooral Ditzo is zeer zichtbaar online. Allsecur, Ohra en Centraal Beheer Achmea zijn ‘big spenders’: samen zijn zij goed voor ruim 66 procent van de totale reclamebestedingen aan autoverzekeringen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding