Unieke voertuigen, voertuigen met een lage kilometerstand of voertuigen die al lang in de collectie voorkomen, verdienen extra attentie. Met Trader Advertising kan het automobielbedrijf zelf met een paar klikken bepaalde advertenties extra laten opvallen. Trader Advertising is het nieuwste verkoopinstrument voor autoverkopers van het vorig jaar gelanceerde Trader Dashboard. Directeur Jan Wouter Kleinjan Auto Trader: "De omloopsnelheid verhogen door het kunnen onderscheiden van advertenties was een veel voorkomende wens van gebruikers van Trader Dashboard. Samen met aangesloten automobielbedrijven hebben we de afgelopen maanden Trader Advertising ontwikkelt. Trader Advertising sluit aan bij de doelstellingen van Trader Dashboard: meedenken met de bedrijfsvoering, meer efficiëntie, kostenbesparingen en gemak."

Eerder dit jaar werd ‘Kanaal Nieuw’ geïntroduceerd. De komende periode wordt Trader Dashboard verder uitgebreid met meer unieke verkoopinstrumenten die het continue proces van kopen en verkopen van voertuigen nog verder verbetert, aldus Kleinjan. De lancering daarvan vindt plaats in het vierde kwartaal van 2011.

Auto Trader is sinds 1992 een begrip in de automotive markt. Auto Trader is van oorsprong een uitgeverij maar brengt tegenwoordig potentiële kopers en verkopers met elkaar in contact. In 1999 startte Auto Trader het online occasionportal AutoTrader.nl. De site biedt kopers de keuze uit ruim tweehonderdduizend nieuwe en gebruikte auto’s, motoren, klassiekers en bedrijfswagens. De website wordt, zo meldt Auto Trader, maandelijks zo’n twee miljoen keer bezocht. Samen met Motor Trader, Classic Trader en Transport Trader is Auto Trader sinds 2008 onderdeel van de Sanoma Media Netherlands groep waaronder zeventig publiekstijdschriften vallen zoals Revu, AutoWeek, Margriet, Zeilen, Donald Duck, Formule 1, Golfers Magazine, Playboy, MOTO73 en Panorama.