In de spots wordt de Coupé neergezet als de ideale partner voor elk willekeurig avontuur. Zo neemt de auto in ‘Sunday in Rio’ de kijkers mee naar het legendarische carnaval en de wereld van de samba. In ‘Tuesday in Iceland’ wordt een wantrouwende passagier gereden door een winters landschap en in ‘Wednesday in Hong Kong’ wordt door de Mini Coupé in een spannende achtervolging een mooie vrouw gekidnapt.

De sociale mediacampagne is getiteld ‘All the Wrong Places’. Daarvoor worden tot februari 2012 voor vijf episodes beelden opgenomen over allerlei avonturen. De bestuurder (Adventure Man) begeleidt de Coupé op deze reis. Mini-fans kunnen niet alleen de reis volgen maar er zelf ook actief aan deelnemen, als ze tenminste geluk hebben. Want fans kunnen hun profiel op Facebook zetten en Mini ervan proberen te overtuigen waarom hij of zij de ideale  passagier voor een avontuur zou zijn. De episodes komen beschikbaar op Mini’s Facebook-pagina, Minispace.com, op het Mini YouTube-kanaal en op de website van het lifestyle magazine Vice. In de laatste episode krijgt de Mini Community bovendien een gloednieuwe Mini variant te zien. Het Amsterdamse bureau BSUR is verantwoordelijk voor het creatieve concept van de campagne.