Het Duitse automerk won liefst negen Red Dot Awards en voor het tweede jaar op rij de ‘Klant van het Jaar’-Award. De prijzen worden a.s. vrijdag op 7 oktober in Berlijn uitgereikt.

Audi won naast negen prijzen op het gebied van communicatiedesign ook de ‘Client of the Year’ Award. Voor de tweede maal achtereen, en die bijzondere prijs werd pas vorig jaar voor het eerst uitgereikt. Deze klantprijs is branche- en sectoroverstijgend, en beloont een bedrijf met een bijzonder uitmuntend communicatiedesign.

Audi is daarmee wederom de grote winnaar bij de Red Dot designprijzen 2011.

De beroemde designprijzen worden sinds 1955 door het Design Centrum Nordrhein-Westfalen toegekend aan innovatief design in alle mogelijke branches.

Initiatiefnemer en CEO van de Red Dot-jaarprijzen Prof. Peter Zec verklaart dat Audi verscheidenheid combineert met een constant hoge designstandaard, een winnende combinatie dus. ‘Audi staat voor kwaliteit en variatie, van een beursstand tot hoe ze zich in het openbaar als merk presenteren. Audi werkt met de beste creatieven in de branche en weet tegelijkertijd uniek en onvergelijkbaar te zijn en te blijven.’

Audi werkt met zeven designbureaus. En weet toch eenheid in uitstraling te bereiken. Van een printcampagne tot de aanwezigheid van het merk op de Consumer Electronics Show in Las Vegas, Audi is altijd herkenbaar Audi. Dat benadrukt Lothar Korn, marketingcommunicatiechef van Audi AG. ‘ Audi is een vooruitstrevend premium merk. Ook in onze communicatie willen we mensen verrassen, overal en altijd. We zoeken opwinding, terwijl we altijd onmiskenbaar Audi blijven.’

De meest prestigieuze Red Dot Award ‘Best of the best’ is voor twee bijzondere projecten van Audi. De Qube 3, een tijdelijke  kubusvormige tentoonstellingsruimte voor de nieuwe Audi Q3. En Outrace, een installatie opgebouwd uit acht robotarmen uit een Audi-fabriek die midden op Trafalgar Square in Londen werd neergepoot. Met speciale LED-lampen konden deze robotarmen boodschappen in de lucht schrijven. Boodschappen die omstanders via hun smartphone naar de robots hadden gestuurd.

Tot en met 16 oktober is er in Berlijn een expositie te zien – ‘Design on stage’ – van de beste uit de liefst 6.468 inzendingen. Er komt ook een International yearbook communication design 2011/2012.