"Na de goede ervaringen met het EK voetbal in 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, versterken we onze leidende positie in Europa door opnieuw het EK voetbal te sponsoren. De doelstellingen zijn niet gewijzigd: de internationale bekendheid vergroten van het merk Continental AG, de emotie bij en het onderscheidende vermogen van ons merk benadrukken in relatie tot veiligheid en remprestaties en, op de lange termijn, de verkoop stimuleren. De kernwaarden van ons merk – passie, precisie en de teamgeest, die tijdens ’s werelds grootste voetbaltoernooien zo mooi naar voren komen – passen perfect bij onze premium uitstraling en bij Continental als bedrijf", vertelt Nikolai Setzer, lid van de Raad van Bestuur van Continental AG.
"Het is prachtig, dat we Continental weer terug hebben in de sponsorfamilie van het EK voetbal. Continental is al jaren een actieve supporter van voetbal. Een wereldwijd opererend en degelijk bedrijf als Continental als sponsor is zeer waardevol voor het EK voetbal", vertelt Guy-Laurent Epstein, marketing directeur bij de Europese voetbalbond UEFA.