De tentoonstelling wil op een originele en verrassende manier de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto belichten. De tentoonstelling duurt t/m 15 april 2012 en draait om spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland. Op de tentoonstelling zijn zowel advertenties, affiches als commercials te zien. ‘Blij dat ik Rij, 125 jaar Autoreclame’ is de eerste overzichtstentoonstelling over autoreclame die in Nederland georganiseerd wordt.

Centraal in de campagne staat een foto van een vrouw op de motorkap. Het model is 71 jaar oud en de auto waarop zij zit is afkomstig uit de collectie van het Louwman Museum. Het is de beroemde Edsel (van Ford) die eind jaren vijftig in Amerika werd gelanceerd. Via een site kan gestemd worden op de leukste autoreclame. Daarnaast zullen deskundigen de beste Nederlandse autoreclame aller tijden kiezen. De uitslag van deze verkiezingen worden gedurende de tentoonstelling bekend gemaakt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding