‘Go Further’ nieuwe slogan van Ford

Zes jaar nadat het concern bijna ineenstortte, heeft Ford nu heeft een nieuwe slogan geïntroduceerd: Go Further. De twee woorden moeten het personeel waarschuwen tegen zelfgenoegzaamheid nu het bedrijf alweer drie jaar lang winst heeft gemaakt.

Go Further zal worden gebruikt in marketingcampagnes, en vervangt Drive One in Amerika en Feel the Difference in Europa.  Die laatste slogan is gebruikt om bekendheid bij de klant te creëren met de kwaliteit en prestaties van Ford, toen het bedrijf herrees uit de as. De marketingbaas Jim Farley zei tegen persbureau Reuters  dat het bedrijf nu in een andere fase is.  

Ford (anno 1903) heef een bijzondere lange geschiedenis met het gebruik van slogans die zowel binnen het hoofdkantoor als buiten bij de klanten werden gebruikt. De eerste was in 1914 met ‘Ford: the Universal Car’.  De laatste vijf jaar heeft topman Mulally (66) de reorganisatie van Ford doorgevoerd onder de slogan ‘One Ford’. Die moest laten zien dat de bedrijven en activiteiten verenigd moesten worden en dat er een eind moest komen aan intern geruzie bij het management.

Farley zei ook dat Go Further geen vervanging is van One Ford, want dat motto geeft de wereldwijde strategie van Ford weer. Men is wel van plan Go Further te gebruiken bij de wereldwijd marketing, maar het moet ook positief werken op de motivatie van het personeel.  Elena Ford, achterachterkleinkind van Henry Ford, zei dat de nieuwe slogan essentieel is om het personeel eraan te herinneren dat ze de lat hoger moeten leggen nadat het de laatste jaren beter gaat.

Ford zal vandaag de resultaten bekendmaken van het veirde kwartaal van 2011, en dat zal het elfde opeenvolgende kwartaal zijn met winst. Ford heft al aangekondigd dat het voor het eerst sinds 2006 weer dividend zal uitkeren.  (bron: Reuters)

 

 

‘Go Further’ nieuwe slogan van Ford - Automobielmanagement.nl

‘Go Further’ nieuwe slogan van Ford

Zes jaar nadat het concern bijna ineenstortte, heeft Ford nu heeft een nieuwe slogan geïntroduceerd: Go Further. De twee woorden moeten het personeel waarschuwen tegen zelfgenoegzaamheid nu het bedrijf alweer drie jaar lang winst heeft gemaakt.

Go Further zal worden gebruikt in marketingcampagnes, en vervangt Drive One in Amerika en Feel the Difference in Europa.  Die laatste slogan is gebruikt om bekendheid bij de klant te creëren met de kwaliteit en prestaties van Ford, toen het bedrijf herrees uit de as. De marketingbaas Jim Farley zei tegen persbureau Reuters  dat het bedrijf nu in een andere fase is.  

Ford (anno 1903) heef een bijzondere lange geschiedenis met het gebruik van slogans die zowel binnen het hoofdkantoor als buiten bij de klanten werden gebruikt. De eerste was in 1914 met ‘Ford: the Universal Car’.  De laatste vijf jaar heeft topman Mulally (66) de reorganisatie van Ford doorgevoerd onder de slogan ‘One Ford’. Die moest laten zien dat de bedrijven en activiteiten verenigd moesten worden en dat er een eind moest komen aan intern geruzie bij het management.

Farley zei ook dat Go Further geen vervanging is van One Ford, want dat motto geeft de wereldwijde strategie van Ford weer. Men is wel van plan Go Further te gebruiken bij de wereldwijd marketing, maar het moet ook positief werken op de motivatie van het personeel.  Elena Ford, achterachterkleinkind van Henry Ford, zei dat de nieuwe slogan essentieel is om het personeel eraan te herinneren dat ze de lat hoger moeten leggen nadat het de laatste jaren beter gaat.

Ford zal vandaag de resultaten bekendmaken van het veirde kwartaal van 2011, en dat zal het elfde opeenvolgende kwartaal zijn met winst. Ford heft al aangekondigd dat het voor het eerst sinds 2006 weer dividend zal uitkeren.  (bron: Reuters)