Uit de podiumvloer zou een Ford Edsel (met bijbehorende dame) opstijgen, maar de liftmotor brandde door. Die was niet op een dergelijk gewicht berekend. De Ford Edsel is een van de grootste automissers aller tijden. Gewicht en design waren dermate inadequaat dat over de auto destijds al het grapje ‘every day something else leaks’ werd gemaakt.

De tentoonstelling ‘Blij dat ik Rij. 125 jaar Autoreclame’ vindt plaats van 17 februari tot en met 15 april 2012 in het Louwman Museum in Den Haag. De maatschappelijke en culturele betekenis van de auto wordt belicht aan de hand van spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland. Het is de eerste overzichtstentoonstelling over autoreclame ooit in Nederland.

De tentoonstelling is samengesteld door Wilbert Schreurs, de enige reclamehistoricus van Nederland, Hans Horwitz, verzamelaar en oud-reclameman, oud-reclameman Rob Verwoest en ontwerper Pim van Schaik. Zij waren eerder betrokken bij de samenstelling van de publiektentoonstelling 100 jaar ReclameKlassiekers in de Beurs van Berlage, die in ruim twee maanden zo’n zeventigduizend bezoekers trok.

Kijk ook op de site van Louwman Museum