Hyundai zoekt vrouwen voor bus-slogan EK-voetbal

Het Nederlands Elftal wordt tijdens het EK-voetbal, dat deze zomer in Polen en Oekraïne wordt gespeeld, vervoerd in een oranje tourbus van Hyundai. Op deze bus is niet alleen de Nederlandse driekleur te zien, maar ook een inspirerende slagzin. De vraag is alleen, hoe luidt deze slogan?

Via de social media-website Facebook gaat Hyundai op zoek naar de mooiste slagzin. Met de campagne ‘Verwen je man eens op een andere manier’ roept Hyundai alle vrouwen van Nederland op een spannende slogan te bedenken. Deelneemsters maken niet alleen kans op EK-tickets voor de kraker Nederland-Duitsland, maar komen ook in aanmerking voor een shoppingbon van liefst vijfhonderd euro.

Voetbal is over het algemeen een mannenaangelegenheid. Het Europees kampioenschap, waarvan Hyundai hoofdsponsor is, moet echter een feest worden voor iedereen. Met de EK-campagne ‘Verwen je partner eens op een andere manier’ speelt Hyundai in op de hype rond het Europese voetbalfeest, maar wakkert Hyundai ook nog eens de controverse tussen mannen en vrouwen aan. "Het is een vooroordeel dat vrouwen niet van voetbal houden en mannen niet van shoppen", denkt Hans Kwaad, directeur van importeur Greenib Car. "Steeds meer vrouwen voetballen en mannen gaan vaker shoppen. Daarom hebben we een campagne bedacht met een knipoog. Hiermee kunnen we beide doelgroepen op een leuke manier tevreden stellen: vrouwen bedenken de busslogan en maken daarbij goede sier bij hun mannen. En ze worden als klap op de vuurpijl zelf beloond met een shoptegoed."

De prijs mag er zijn. Tien winnaars worden door Hyundai beloond met een volledig verzorgde retourvliegreis van Amsterdam naar Charkov in Oekraïne waar op 13 juni de voetbalkraker Nederland-Duitsland wordt gespeeld. Hyundai-directeur Hans Kwaad: "Als Official Partner van de UEFA heeft alleen Hyundai deze entreetickets op de beste plaatsen in het stadion."

De busslogan kan worden ingediend op de Facebook-pagina van Hyundai. Op 11 april worden de tien winnaars bekendgemaakt en op 7 mei bepaalt de UEFA de winnende slogan. Volgens Hans Kwaad mogen ook mannen een poging wagen. "We discrimineren natuurlijk niemand. In de campagne richten we ons echter vooral op vrouwen."

Hyundai is sinds 1999 de officiële partner van de FIFA en de UEFA. Het contract met de wereld voetbalbond FIFA loopt tot 2022 door. Enige tijd geleden heeft Hyundai de sponsoring met de UEFA tot en met 2016 verlengd.

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Hyundai zoekt vrouwen voor bus-slogan EK-voetbal - Automobielmanagement.nl

Hyundai zoekt vrouwen voor bus-slogan EK-voetbal

Het Nederlands Elftal wordt tijdens het EK-voetbal, dat deze zomer in Polen en Oekraïne wordt gespeeld, vervoerd in een oranje tourbus van Hyundai. Op deze bus is niet alleen de Nederlandse driekleur te zien, maar ook een inspirerende slagzin. De vraag is alleen, hoe luidt deze slogan?

Via de social media-website Facebook gaat Hyundai op zoek naar de mooiste slagzin. Met de campagne ‘Verwen je man eens op een andere manier’ roept Hyundai alle vrouwen van Nederland op een spannende slogan te bedenken. Deelneemsters maken niet alleen kans op EK-tickets voor de kraker Nederland-Duitsland, maar komen ook in aanmerking voor een shoppingbon van liefst vijfhonderd euro.

Voetbal is over het algemeen een mannenaangelegenheid. Het Europees kampioenschap, waarvan Hyundai hoofdsponsor is, moet echter een feest worden voor iedereen. Met de EK-campagne ‘Verwen je partner eens op een andere manier’ speelt Hyundai in op de hype rond het Europese voetbalfeest, maar wakkert Hyundai ook nog eens de controverse tussen mannen en vrouwen aan. "Het is een vooroordeel dat vrouwen niet van voetbal houden en mannen niet van shoppen", denkt Hans Kwaad, directeur van importeur Greenib Car. "Steeds meer vrouwen voetballen en mannen gaan vaker shoppen. Daarom hebben we een campagne bedacht met een knipoog. Hiermee kunnen we beide doelgroepen op een leuke manier tevreden stellen: vrouwen bedenken de busslogan en maken daarbij goede sier bij hun mannen. En ze worden als klap op de vuurpijl zelf beloond met een shoptegoed."

De prijs mag er zijn. Tien winnaars worden door Hyundai beloond met een volledig verzorgde retourvliegreis van Amsterdam naar Charkov in Oekraïne waar op 13 juni de voetbalkraker Nederland-Duitsland wordt gespeeld. Hyundai-directeur Hans Kwaad: "Als Official Partner van de UEFA heeft alleen Hyundai deze entreetickets op de beste plaatsen in het stadion."

De busslogan kan worden ingediend op de Facebook-pagina van Hyundai. Op 11 april worden de tien winnaars bekendgemaakt en op 7 mei bepaalt de UEFA de winnende slogan. Volgens Hans Kwaad mogen ook mannen een poging wagen. "We discrimineren natuurlijk niemand. In de campagne richten we ons echter vooral op vrouwen."

Hyundai is sinds 1999 de officiële partner van de FIFA en de UEFA. Het contract met de wereld voetbalbond FIFA loopt tot 2022 door. Enige tijd geleden heeft Hyundai de sponsoring met de UEFA tot en met 2016 verlengd.

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding