GM stopt met reclame op Facebook

General Motors wil niet langer adverteren op Facebook. Volgens de autobouwer hebben de spotjes op het sociale medianetwerk weinig invloed op de klanten.

GM blijft wel met eigen pagina’s aanwezig op Facebook ‘want die kosten niets om te maken en daar betalen we ook verder niets voor. We blijven vasthouden aan een agressieve contentstrategie voor alle onze producten en onze merken omdat dat een erg effectieve tool blijft om contact te houden met onze afnemers.”

Voor Facebook komt het nieuws op een slecht moment want de onderneming van Mark Zuckerberg krijgt vrijdag een notering aan de beurs van Wall Street. Dat wordt met een geschatte opbrengst van vijftien miljard dollar waarschijnlijk de grootste Beursintroductie (Initial Public Offering) tot nu toe, groter nog dan die van General Motors zelf dat twee jaar geleden een nieuw record neerzette. Facebook wilde echter geen commentaar geven op de beslissing van GM. Concurrent Ford blijft wel met reclame op het netwerk aanwezig en gaat daar zelfs meer aan besteden.

GM stopt met reclame op Facebook - Automobielmanagement.nl

GM stopt met reclame op Facebook

General Motors wil niet langer adverteren op Facebook. Volgens de autobouwer hebben de spotjes op het sociale medianetwerk weinig invloed op de klanten.

GM blijft wel met eigen pagina’s aanwezig op Facebook ‘want die kosten niets om te maken en daar betalen we ook verder niets voor. We blijven vasthouden aan een agressieve contentstrategie voor alle onze producten en onze merken omdat dat een erg effectieve tool blijft om contact te houden met onze afnemers.”

Voor Facebook komt het nieuws op een slecht moment want de onderneming van Mark Zuckerberg krijgt vrijdag een notering aan de beurs van Wall Street. Dat wordt met een geschatte opbrengst van vijftien miljard dollar waarschijnlijk de grootste Beursintroductie (Initial Public Offering) tot nu toe, groter nog dan die van General Motors zelf dat twee jaar geleden een nieuw record neerzette. Facebook wilde echter geen commentaar geven op de beslissing van GM. Concurrent Ford blijft wel met reclame op het netwerk aanwezig en gaat daar zelfs meer aan besteden.