Net zoals in de editie 2011 staan drie takelwagens van Bosch Car Service klaar om waar nodig pech te verhelpen of technische bijstand te verlenen. In een dergelijk grote karavaan zijn kleine pechgevallen zoals een lekke band of lege accu immers onvermijdelijk. Tussen 31 juni en 22 juli staan de 470 Bosch Car Service-garages in Frankrijk paraat om alle mogelijke technische problemen op te lossen.Tijdens de Tour van vorig jaar voerden de takelwagens van Bosch Car Services 67 interventies uit. 
De takelwagens zijn uitgerust met een KTS 340 diagnosetoestel van Bosch met bijhorende ESI[Tronic}-software en met een accutester BAT 121. De aanwezigheid van de goed uitgeruste takelwagens laat in geval van problemen een snelle interventie en diagnose toe. Voor een optimaal gebruik van de Bosch-apparatuur in de takelwagens hebben alle monteurs en technici, net zoals in 2011, een uitgebreide training in het Bosch-opleidingscentrum gekregen. Alle monteurs en technici op de Tour de France-takelwagens krijgen eenzelfde werkoutfit en ook de takelwagens krijgen een duidelijk zichtbare Bosch Car Service-look. "Naast het WK Voetbal en de Olympische Spelen is de Tour de France wereldwijd het derde grootste sportevenement. Met vijftien miljoen toeschouwers langs de route en nog eens miljoenen tv-kijkers is de Tour de France een ideale gelegenheid om Bosch Car Service bij het grote publiek onder de aandacht te brengen. Bosch Car Service heeft vorig jaar reeds bewezen dat het een ideale Technisch Partner is voor de Tour. Dat we dit jaar opnieuw technisch partner zijn, is een erkenning van de kwaliteit van onze dienstverlening en inzet vorig jaar. Ik ben ervan overtuigd dat we dit jaar opnieuw een vlotte passage van de Tourkaravaan verzekeren," aldus Gerwin Vegter, marketing director networks France and Benelux.