Chevrolet heeft een overeenkomst met Manchester United getekend voor zeven jaar. Hoeveel geld daarmee gemoeid is, hebben partijen niet meegedeeld. Manchester United, volgens Forbes-magazine met 2,23 miljard dollar de meest waardevolle sportclub ter wereld, is niet alleen beroemd in Engeland zelf maar heeft ook elders in de wereld miljoenen aanhangers. ManU zelf spreekt daarbij van ‘659 miljoen fans wereldwijd’. De club is bijvoorbeeld razend populair in China wat voor Chevrolet weer één van de belangrijkste groeimarkten vormt.

‘’Dit is een fantastische deal op lange termijn voor de club. Ze zijn al een belangrijke partner bij onze huidige toer en ik weet dat ze daarbij de uitverkochte stadions in Zuid-Afrika, China en ook in Europa erg op prijs hebben gesteld,” aldus commercieel directeur Richard Arnold van ManU. Alan Batey, directeur sales en service USA bij General Motors zegt op zijn beurt: ‘’We zijn buitengewoon trots dat we ons merk Chevrolet kunnen verbinden met Manchester United en haar hartstochtelijke supporters in de hele wereld.  Manchester United’s cijfers zijn indrukwekkend maar deze relatie gaat veel verder dan die cijfertjes, het gaat er om ons merk te verbinden met de diepgewortelde emotie die deze club omringt waar ze ook komen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding