Op dinsdagochtend (19 februari) reed een rode pick-up over het marktterrein om sjaals en mutsen van ‘Automarkt Nederland’ uit te delen aan de bezoekers en standplaatshouders. De zes Automarkt Girls deelden de sjaals en mutsen uit aan de toegestroomde bezoekers. Drie uur en vijftienhonderd sjaals en mutsen later liepen alle bezoekers en standplaatshouder er warm bij, zo meldt de organisatie. Een volgende actie kunnen de bezoekers rond Pasen verwachten.

Automarkt Nederland is een voortzetting van de Automarkt in Utrecht. Wekelijks bieden zo’n vierhonderd erkende autobedrijven tot wel vijftienhonderd voertuigen te koop aan. Volgens de organisatie trekt Automarkt Nederland telkens vijftienhonderd buitenlandse kopers uit heel Europa en Noord-Afrika. Samen met dienstverlener VWE uit Heerhugowaard biedt Automarkt Nederland het ‘buy & drive-concept’. Daarmee zijn kopers binnen een half uur na aankoop in het bezit van de juiste exportdocumenten en kunnen ze vertrekken naar het land van bestemming.