Spyker adverteert paginagroot in Financial Times

Victor Muller van Spyker publiceerde in de zaterdag-editie (9 maart) van de beroemde zakenkrant The Financial Times een paginagrote advertentie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

De advertentie op pagina 5, de eerste ‘full page’ van section 1 van de zaterdageditie, heeft een prijs van 116 duizend pond. Spyker publiceert de kopregel ‘Let the hunt begin!’ en toont een gemanipuleerde afbeelding van de B6 Venator, de conceptauto die Muller momenteel toont op de Salon van Geneve en die sommige ingewijden zien als een voortzetting van de Artega GT, een product van een Duitse fabrikant die over de kop is gegaan. Omdat Muller graag werkt met Latijnse teksten, legt hij op de pagina uit wat het woord Venator betekent: ‘Venator: hunter (latin), one who chases or searches for, pursues, seeks, endeavors to obtain or find’. Verder is alleen nog de naam van de website te vinden – en dat is het. In het merklogo van Spyker spreekt men nog meer Latijn met de woorden nulla tenaci invia est via, wat zoveel betekent als ‘voor volhouders is geen weg onbegaanbaar’.

Muller is inderdaad een volhouder, dat moet hem worden nagegeven, en bovendien is hij een man van opmerkelijke acties. In 1999 liet hij het merk Spyker registreren en startte (samen met Maarten de Bruijn) in Zeewolde de fabrikant van exclusieve sportwagens, destijds gebaseerd op Hollands industrieel erfgoed en op de naam van de vooruitstrevende gebroeders Spijker. Helaas is sportwagenfabrikant niet echt tot bloei gekomen en leidt al lange tijd een kwijnend bestaan. De grootste stunt van Muller is natuurlijk de overname van Saab geweest – dat was werkelijk wereldnieuws wat hem op alle tv-zenders van de wereld heeft gebracht. Het faillissement van Saab dat het uiteindelijk toch opleverde, wijt Muller voor een belangrijk deel aan de tegenwerking van de vorige eigenaar General Motors, tegen wie Muller nog een schadeclaim van drie miljard dollar in voorbereiding heeft.   

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Spyker adverteert paginagroot in Financial Times - Automobielmanagement.nl

Spyker adverteert paginagroot in Financial Times

Victor Muller van Spyker publiceerde in de zaterdag-editie (9 maart) van de beroemde zakenkrant The Financial Times een paginagrote advertentie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

De advertentie op pagina 5, de eerste ‘full page’ van section 1 van de zaterdageditie, heeft een prijs van 116 duizend pond. Spyker publiceert de kopregel ‘Let the hunt begin!’ en toont een gemanipuleerde afbeelding van de B6 Venator, de conceptauto die Muller momenteel toont op de Salon van Geneve en die sommige ingewijden zien als een voortzetting van de Artega GT, een product van een Duitse fabrikant die over de kop is gegaan. Omdat Muller graag werkt met Latijnse teksten, legt hij op de pagina uit wat het woord Venator betekent: ‘Venator: hunter (latin), one who chases or searches for, pursues, seeks, endeavors to obtain or find’. Verder is alleen nog de naam van de website te vinden – en dat is het. In het merklogo van Spyker spreekt men nog meer Latijn met de woorden nulla tenaci invia est via, wat zoveel betekent als ‘voor volhouders is geen weg onbegaanbaar’.

Muller is inderdaad een volhouder, dat moet hem worden nagegeven, en bovendien is hij een man van opmerkelijke acties. In 1999 liet hij het merk Spyker registreren en startte (samen met Maarten de Bruijn) in Zeewolde de fabrikant van exclusieve sportwagens, destijds gebaseerd op Hollands industrieel erfgoed en op de naam van de vooruitstrevende gebroeders Spijker. Helaas is sportwagenfabrikant niet echt tot bloei gekomen en leidt al lange tijd een kwijnend bestaan. De grootste stunt van Muller is natuurlijk de overname van Saab geweest – dat was werkelijk wereldnieuws wat hem op alle tv-zenders van de wereld heeft gebracht. Het faillissement van Saab dat het uiteindelijk toch opleverde, wijt Muller voor een belangrijk deel aan de tegenwerking van de vorige eigenaar General Motors, tegen wie Muller nog een schadeclaim van drie miljard dollar in voorbereiding heeft.   

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding