Dat blijkt uit een vanaf vandaag op nrcmedia.nl/insights gratis te downloaden brancherapport, getiteld ‘Automotive Insight’.

87 procent van de autoliefhebbers is volgens de rapportage van het mannelijke geslacht. Uit de Automotive Insight is verder op te maken dat vooral internet een belangrijke en veel geraadpleegde bron van informatie is. Enerzijds om op de hoogte te blijven van actuele ontwikkelingen, maar ook bij de oriëntatie rond de aanschaf van een auto wordt intensief gebruik gemaakt van de digitale snelweg. Daarbij ligt de interesse meer op techniek dan op design. Autoliefhebbers zijn dan ook bovengemiddeld merkentrouw.

Het brancherapport belicht de omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen. NRC Media beoogt er adverteerders mee te helpen om een effectieve marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen. De inhoud is samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereikonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey).

Bron: Autoleasewereld.