Volgens het vakblad Automobilwoche analyseerde de Michelin-dochter een jaar lang wat Duitse automobilisten wensen van hun garagebedrijf en welke de belangrijkste punten van kritiek zijn. Dat bleek vooral het gebrek aan transparantie in de rekening en geleverde diensten. Volgens Michelin/Euromaster hebben veel autorijders het gevoel dat hun garage niet eerlijk is en onderdelen vervangt die nog functioneerden. Uiteraard met als doel extra geld te verdienen.

Niet bij Euromaster, zo heet het. De formule benadrukt eerlijk te werken en trekt de vergelijking met een bezoek aan de huisarts: of het nu gaat om groot of klein leed, alles wat nodig is wordt vooraf besproken en conform afspraak uitgevoerd. Euromaster zegt de negatieve perceptie bij de klant te pareren met een reeks maatregelen. Intern zijn vorig jaar allerlei processen op een andere manier ingericht, om een sterkere focus op de klant te krijgen. De ondersteunende reclamecampagne heeft als slogan ‘eerlijk rijdt het langst’ en benut zowel print als online en radio.

In Nederland hanteert Euromaster de slogan ‘Banden verdienen de expert’.