Automerken adverteren weer vooral op tv en radio

De reclame-euro rolde in de maand april flink voor de automerken. AM heeft hier een overzicht van de topdrie van alle categorieën van communicatie waarbij televisie en radio nog steeds dominant zijn. Het merk qua communicatie Renault heeft flink in de bus geblazen met drie eerste plaatsen: televisie, radio en internet.

Opvallend is het verhoudingsgewijs zeer geringe deel van de budgetten dat is besteed aan publiekstijdschriften en dagbladen.  Tussen de nummers 1 van de categorie publiekstijdschriften in verhouding tot televisie zit de factor twintig. De bestedingen op internet zijn ruwweg een kwart van de bestedingen op televisie en een derde van de bestedingen op radio. (bron: Nielsen/Aumacon)

Zie tabel hieronder.

 

 

TELEVISIE

 

1.

Renault Clio

1.224.282

 

2.

Fiat 500

1.219.737

 

3.

Hyundai iX35

1.034.318

 

 

 

 

 

 

RADIO

 

 

 

 

 

1.

Renault Algemeen

902.349

 

2.

Volkswagen Algemeen

835.774

 

3.

Peugeot Algemeen

662.297

 

 

 

 

 

 

PUBLIEKSTIJDSCHRIFTEN

 

 

 

 

 

1.

Toyota RAV4

67.694

 

2.

Ford Kuga

64.742

 

3.

Citroen DS5

56.020

 

 

 

 

 

 

DAGBLADEN

 

 

 

 

 

1.

Peugeot Algemeen

257.695

 

2.

Fiat Algemeen

174.156

 

3.

BMW Algemeen

148.697

 

 

 

 

 

 

OUT OF HOME

 

 

 

 

 

1.

Hyundai iX35

468.255

 

2.

Volvo V40

440.908

 

3.

Kia Carens

320.185

 

 

 

 

 

 

INTERNET

 

 

 

 

 

1.

Renault Clio

292.755

 

2.

Opel Adam

233.892

 

3.

Ford Focus

206.679

 

 

 

 

 

 

 

 

Automerken adverteren weer vooral op tv en radio - Automobielmanagement.nl

Automerken adverteren weer vooral op tv en radio

De reclame-euro rolde in de maand april flink voor de automerken. AM heeft hier een overzicht van de topdrie van alle categorieën van communicatie waarbij televisie en radio nog steeds dominant zijn. Het merk qua communicatie Renault heeft flink in de bus geblazen met drie eerste plaatsen: televisie, radio en internet.

Opvallend is het verhoudingsgewijs zeer geringe deel van de budgetten dat is besteed aan publiekstijdschriften en dagbladen.  Tussen de nummers 1 van de categorie publiekstijdschriften in verhouding tot televisie zit de factor twintig. De bestedingen op internet zijn ruwweg een kwart van de bestedingen op televisie en een derde van de bestedingen op radio. (bron: Nielsen/Aumacon)

Zie tabel hieronder.

 

 

TELEVISIE

 

1.

Renault Clio

1.224.282

 

2.

Fiat 500

1.219.737

 

3.

Hyundai iX35

1.034.318

 

 

 

 

 

 

RADIO

 

 

 

 

 

1.

Renault Algemeen

902.349

 

2.

Volkswagen Algemeen

835.774

 

3.

Peugeot Algemeen

662.297

 

 

 

 

 

 

PUBLIEKSTIJDSCHRIFTEN

 

 

 

 

 

1.

Toyota RAV4

67.694

 

2.

Ford Kuga

64.742

 

3.

Citroen DS5

56.020

 

 

 

 

 

 

DAGBLADEN

 

 

 

 

 

1.

Peugeot Algemeen

257.695

 

2.

Fiat Algemeen

174.156

 

3.

BMW Algemeen

148.697

 

 

 

 

 

 

OUT OF HOME

 

 

 

 

 

1.

Hyundai iX35

468.255

 

2.

Volvo V40

440.908

 

3.

Kia Carens

320.185

 

 

 

 

 

 

INTERNET

 

 

 

 

 

1.

Renault Clio

292.755

 

2.

Opel Adam

233.892

 

3.

Ford Focus

206.679