De bijbehorende Marketing Excellence Award is door de fabrikant toegekend vanwege de professionaliteit en marketingresultaten. Sjoerd Knipping, directeur marketing van Kia Motors Nederland, nam de Marketing Excellence Award op het hoofdkantoor in Zuid-Korea in ontvangst.

Bij de award is gelet op zaken als verkoopresultaat, merkbekendheid, Google-zoekresultaten, aanwezigheid op digitale platformen, websitebezoek, Facebook-resultaten en digitale content. Met name op het gebied van social media gooide de Nederlandse importeur hoge ogen. In een jaar tijd groeide het aantal Facebook-fans met meer dan tweehonderd procent, naar 37.870. Inmiddels zijn dit er ruim vijftigduizend. Verder was de jury te spreken over de aanwezigheid van Kia op vele digitale platformen als Youtube, Google+ en Pinterest en over de goede resultaten op het gebied van dealeradvertising. Mede daardoor nam de bekendheid van het merk Kia in twee jaar tijd flink toe.

Wereldwijd gezien volgen Rusland en Egypte Kia Nederland; op Europees niveau zijn dat Engeland en Frankrijk. Voor Sjoerd Knipping is deze award hét bewijs dat Kia Motors Nederland de juiste strategie heeft "om een mainstream brand te worden in Europa. Gesterkt door een modern modelprogramma staat Kia op dit moment op een vijfde positie in de verkoopranglijst van bestverkochte automerken in Nederland. Ook op dat vlak loopt Nederland voor op de doelstelling van Kia in Europa."