Renault, Kia en Toyota big spenders op televisie

Over de maand mei hebben Renault, Kia en Toyota flink in de bus geblazen bij de televisiereclame. Renault haalde de toppositie met 1,4 miljoen euro aan televisiereclame (voor de nieuwe Captur). Op de radio gaf Nissan met 674 duizend euro.

Dat blijkt uit de topdrie aan mediabestedingen zoals die is berekend door Nielsen en bewerkt door Aumacon. Het is duidelijk dat het overgrote deel van de budgetten wordt besteed op massamedia als televisie en radio. Het internet en met name de publiekstijdschriften komen er karig vanaf. Pon is relatief goed vertegenwoordigd op het internet want de topdrie is in handen van Skoda, Seat en Volkswagen. Meer op de website van Aumacon.

 Reclame Autotoppers 05-2013.xlsx
Renault, Kia en Toyota big spenders op televisie - Automobielmanagement.nl

Renault, Kia en Toyota big spenders op televisie

Over de maand mei hebben Renault, Kia en Toyota flink in de bus geblazen bij de televisiereclame. Renault haalde de toppositie met 1,4 miljoen euro aan televisiereclame (voor de nieuwe Captur). Op de radio gaf Nissan met 674 duizend euro.

Dat blijkt uit de topdrie aan mediabestedingen zoals die is berekend door Nielsen en bewerkt door Aumacon. Het is duidelijk dat het overgrote deel van de budgetten wordt besteed op massamedia als televisie en radio. Het internet en met name de publiekstijdschriften komen er karig vanaf. Pon is relatief goed vertegenwoordigd op het internet want de topdrie is in handen van Skoda, Seat en Volkswagen. Meer op de website van Aumacon.

 Reclame Autotoppers 05-2013.xlsx