Ophef over Hitler in valse spot Mercedes

Mercedes heeft in een officiële verklaring afstand genomen van een door Duitse studenten gemaakte nep-reclamespot waarin het automerk wordt gekoppeld aan Adolf Hitler.

Het filmpje speelt zich af in ‘een vooroorlogs Oostenrijks dorpje’, inclusief aankleding en sfeer. In die historische setting is de hoofdrol voor een hedendaagse Mercedes C-klasse. Het voertuig komt aangereden en remt uit zichzelf, wanneer spelende kinderen op straat even niet opletten. In een volgende scène zien we een kleine jongen spelen met een ballon. Ook hij heeft geen oog voor de naderende auto, die ditmaal echter niet remt en het kind aanrijdt en kennelijk dodelijk verwondt. De op enige afstand toekijkende moeder schreeuwt op dat moment de naam van haar zoon: Adolf. In het volgende shot passeert de wagen het plaatsnaambord: Braunau am Inn (geboorteplaats van Adolf Hitler) en komt de pay off van de fictieve spot in beeld: Mercedes ‘Erkennt Gefahren, bevor sie entstehen’.

De productie is gemaakt door studenten van de Filmakademie Ludwigsburg. Inmiddels heeft de Duitse autofabrikant afstand genomen van het filmpje. Mercedes vindt het ongepast om de dood van een kind en verwijzingen naar het nationaalsocialisme te verwerken in een reclamespot. Dat het niet gaat om een officiële, door Mercedes goedgekeurde commercial wordt expliciet in beeld gebracht. Ondanks (of dankzij?) alle ophef is het filmpje momenteel erg populair op de sociale media.

Bron: KFZ-Betrieb

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ophef over Hitler in valse spot Mercedes - Automobielmanagement.nl

Ophef over Hitler in valse spot Mercedes

Mercedes heeft in een officiële verklaring afstand genomen van een door Duitse studenten gemaakte nep-reclamespot waarin het automerk wordt gekoppeld aan Adolf Hitler.

Het filmpje speelt zich af in ‘een vooroorlogs Oostenrijks dorpje’, inclusief aankleding en sfeer. In die historische setting is de hoofdrol voor een hedendaagse Mercedes C-klasse. Het voertuig komt aangereden en remt uit zichzelf, wanneer spelende kinderen op straat even niet opletten. In een volgende scène zien we een kleine jongen spelen met een ballon. Ook hij heeft geen oog voor de naderende auto, die ditmaal echter niet remt en het kind aanrijdt en kennelijk dodelijk verwondt. De op enige afstand toekijkende moeder schreeuwt op dat moment de naam van haar zoon: Adolf. In het volgende shot passeert de wagen het plaatsnaambord: Braunau am Inn (geboorteplaats van Adolf Hitler) en komt de pay off van de fictieve spot in beeld: Mercedes ‘Erkennt Gefahren, bevor sie entstehen’.

De productie is gemaakt door studenten van de Filmakademie Ludwigsburg. Inmiddels heeft de Duitse autofabrikant afstand genomen van het filmpje. Mercedes vindt het ongepast om de dood van een kind en verwijzingen naar het nationaalsocialisme te verwerken in een reclamespot. Dat het niet gaat om een officiële, door Mercedes goedgekeurde commercial wordt expliciet in beeld gebracht. Ondanks (of dankzij?) alle ophef is het filmpje momenteel erg populair op de sociale media.

Bron: KFZ-Betrieb

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding