Nieuwe Bovag-campagne vanaf 7 oktober op TV

Na enkele jaren afwezigheid op TV lanceert Bovag op 7 oktober een nieuwe landelijke reclamecampagne.

Betrouwbaarheid, transparantie en garantie zijn de kernwaarden die de commercial moet uitdragen. ‘Een betrokken autobedrijf zal nooit vergeten waar het om gaat: u’ – zo luidt de afsluitende boodschap.

De nieuwe reclamespot beleefde een voorpremière tijdens het jaarcongres van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven in Nijkerk. Vanaf komende maandag is de boodschap zien op landelijke zenders en onder andere bij het bekijken van tv-programma’s via ‘Uitzending Gemist’. De reclame focust op auto’s, maar kan moeiteloos worden doorvertaald naar andere producten en diensten die Bovag-leden aanbieden.

Uit recent onderzoek zou blijken dat 84 procent van de consumenten let op het Bovag=merk rk bij de aanschaf van een occasion; 78 procent geeft aan daarop te letten bij de keuze voor onderhoud en reparatie. "Vooral in crisistijd is men op zoek naar de zekerheden die het Bovag-bedrijf kan bieden", meldt de organisatie.

Naast een commercial op landelijke TV verschijnen er tevens uitingen op de occasionportals. Met deze partijen is Bovag momenteel in gesprek om afspraken te maken over de presentatie van voertuigen. Zo blijken geadverteerde prijzen soms niet te kloppen met de daadwerkelijke prijzen, omdat er nog zaken als garantie en afleverkosten bijkomen. Veel Bovag-leden zouden de afgelopen tijd hebben aangegeven dat ze het gevoel hebben online niet langer ‘een eerlijke wedstrijd’ te kunnen spelen, vanwege een gebrek aan prijstransparantie. Anderzijds geeft de consument juist aan transparantie van het allergrootste belang te vinden bij aanschaf van een occasion, zo bleek uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Bovag. De organisatie streeft nu samen met de portals heldere afspraken na, zodat alle autobedrijven op een gelijk speelveld kunnen acteren. Deze maand wil Bovag de gesprekken met de portals afgerond hebben. Zij hebben het initiatief van Bovag hebben omarmd, stelt voorzitter Fledderus van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Nieuwe Bovag-campagne vanaf 7 oktober op TV - Automobielmanagement.nl

Nieuwe Bovag-campagne vanaf 7 oktober op TV

Na enkele jaren afwezigheid op TV lanceert Bovag op 7 oktober een nieuwe landelijke reclamecampagne.

Betrouwbaarheid, transparantie en garantie zijn de kernwaarden die de commercial moet uitdragen. ‘Een betrokken autobedrijf zal nooit vergeten waar het om gaat: u’ – zo luidt de afsluitende boodschap.

De nieuwe reclamespot beleefde een voorpremière tijdens het jaarcongres van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven in Nijkerk. Vanaf komende maandag is de boodschap zien op landelijke zenders en onder andere bij het bekijken van tv-programma’s via ‘Uitzending Gemist’. De reclame focust op auto’s, maar kan moeiteloos worden doorvertaald naar andere producten en diensten die Bovag-leden aanbieden.

Uit recent onderzoek zou blijken dat 84 procent van de consumenten let op het Bovag=merk rk bij de aanschaf van een occasion; 78 procent geeft aan daarop te letten bij de keuze voor onderhoud en reparatie. "Vooral in crisistijd is men op zoek naar de zekerheden die het Bovag-bedrijf kan bieden", meldt de organisatie.

Naast een commercial op landelijke TV verschijnen er tevens uitingen op de occasionportals. Met deze partijen is Bovag momenteel in gesprek om afspraken te maken over de presentatie van voertuigen. Zo blijken geadverteerde prijzen soms niet te kloppen met de daadwerkelijke prijzen, omdat er nog zaken als garantie en afleverkosten bijkomen. Veel Bovag-leden zouden de afgelopen tijd hebben aangegeven dat ze het gevoel hebben online niet langer ‘een eerlijke wedstrijd’ te kunnen spelen, vanwege een gebrek aan prijstransparantie. Anderzijds geeft de consument juist aan transparantie van het allergrootste belang te vinden bij aanschaf van een occasion, zo bleek uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Bovag. De organisatie streeft nu samen met de portals heldere afspraken na, zodat alle autobedrijven op een gelijk speelveld kunnen acteren. Deze maand wil Bovag de gesprekken met de portals afgerond hebben. Zij hebben het initiatief van Bovag hebben omarmd, stelt voorzitter Fledderus van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding