Ferrari is het sterkste merk (‘most powerful brand’) van de wereld. De legendarische Italiaanse Fiat-dochter scoort hoog op de verschillende criteria van de Strength Index. Het gaat bijvoorbeeld om de aantrekkelijkheid van het merk, om merkloyaliteit en online aanwezigheid maar ook om de tevredenheid van het personeel. Ferrari is een van slechts elf merken die in de studie een AAA+ beoordeling krijgen en het merk heeft bovendien de hoogste overall-score. Onder de elf merken bevinden zich bijvoorbeeld Google, Hermes, Coca-Cola, Disney, Rolex en Red Bull.
De Brand Finance Global 500 is een studie van het bureau Brand Finance die jaarlijks wordt gepubliceerd. Men onderzoekt ’s werelds grootste merken om er achter te komen welke merken het sterkst zijn en het meest waardevol. De ceo van Brand Finance is David Haigh. "Het steigerende paard op de gele achtergrond wordt over de hele wereld ogenblikkelijk herkend, zelfs op plekken waar niet eens verharde wegen zijn. Ferrari inspireert de fans in eigen land en op de hele wereld. Het gaat veel verder dan merkloyaliteit, het is meer een cultus, het is bijna een religieuze aanbidding. De grote kracht van het merk Ferrari staat totaal niet ter discussie."